$
כלכליסט-טק

גוגל רכשה את מיבו המתמחה בפרסום במדיה חברתית

סכום הרכישה לא פורסם, אך הוערך במהלך המגעים ב-100 מיליון דולר. רוב הצוות של מיבו פוטר לפני העסקה, והנשארים יעבדו על גוגל+

יוסי גורביץ 10:49 05.06.12

 

גוגל הודיעה אמש (ב') כי רכשה את חברת Meebo, שמתמחה בפרסום במדיה חברתית. סכום הרכישה לא פורסם, אך לפני כחודש דיווח AllThingsD על המגעים בין מיבו ובין גוגל, והעריך את סכום הרכישה ב-100 מיליון דולר. מיבו החלה את דרכה כמפעילת שירות מסרים מיידיים פופולרי, אך בשנים האחרונות היא עוסקת בעיקר במכירת פרסומות, בעיקר בתחום הרשתות החברתיות.

 

ה"ביזנס אינסיידר" מדווח כי ימים ספורים לפני השלמת העסקה בין גוגל ומיבו, פיטרה מיבו את רוב עובדיה ללא התראה או הסבר. על פי ההערכות מדובר בעד 90% מכלל כוח האדם שלה בניו יורק, כאשר עיקר הפיטורים מתרכזים במחלקות המכירות והשיווק.

 

שאר הצוות של מיבו יצוות לעבודה על הרשת החברתית המדשדשת של גוגל, גוגל+. הצוות כולל את מנכ"ל החברה סת' סטרנברג, סמנכ"ל הטכנולוגיה סנדי ג'ן ומספר מהנדסים נוספים.

 

גוגל אמרה בהודעתה על הרכישה כי "אנו תמיד מחפשים דרכים חדשות לסייע למשתמשים לחלוק תוכן ולהתחבר לאחרים ברחבי הרשת, בדיוק כפי שהם עושים בחיים האמיתיים. בהתחשב במומחיות של הצוות של מיבו בכלי פרסום חברתיים, אנו מאמינים שהם יתאימו היטב לצוות של גוגל+."

 

מיבו, שהוקמה ב-2005, גייסה השקעות בסך 60 מיליון דולר בשנות קיומה העצמאי, כולל 25 מיליון דולר בסיבוב הגיוס הרביעי שלה ב-2010.

x