$
כלכליסט-טק

Calen.do - איך לא לפספס את המסיבה החמה בעיר

סטארט-אפ ישראלי חדש פיתח תוסף לפייסבוק שמאפשר גם להיחשף לאירועים חדשים וגם לקבל המלצה על אירועים לפי טעם אישי, תחביבים או מיקום גאוגרפי. בהמשך החברה תאפשר למארגני אירועים לפנות למשתמשים לפי תחומי עניין

אסף גלעד 19:15 02.06.12

 

אחד התסכולים שהביא איתו עידן הפייסבוק הוא התחושה שאנחנו לא תמיד במרכז העניינים. לא פעם קורה שבפיד המרכזי בפייסבוק מופיעות תמונות של מיטב חברינו צוהלים במסיבה שלא הוזמנו אליה, או פוקדים אירוע נחשק אליו היינו מגיעים- לו רק היינו מקבלים הזמנה. לא תמיד מדובר בשהייה מחוץ למעגל החברתי. לעיתים הסיבה לכך היא טכנית בלבד: לא תמיד לחצנו על ה'לייק' הנכון או שלא התחברנו עם יוזם האירוע. בין כך וכך, התקנת התוסף הישראלי Calen.do פתרה לי חלק מהבעיה הזו. בלעדיה, הייתי נשאר ממש מחוץ לעניינים, ופייסבוק לא היתה יכולה להגשים את האמרה שבכיריה שולפים בכל פעם שהם נדרשים להצדיק את קיומם: "אנחנו גורמים למשתתפים להתחבר לעולם האמיתי יותר מאי פעם" .

 

שלושה יזמים ישראלים הרגישו שגם הם לא הוזמנו למסיבה הכי חמה בעיר, ופיתחו את התוסף לפייסבוק Caln.do שבינתיים נחשב לתוסף המתוחכם ביותר מבין מגוון יישומים אלטרנטיבים כמו פלאנקאסט והסקימר של גוגל. היזמים הסדרתיים ערן בק, דב פרנק וסער וילף, הוציאו תוסף שמאפשר בעצם לא רק להיחשף להרבה יותר אירועים מפיד הפייסבוק הרגיל, אלא גם לחפש אירועים או לקבל הצעה לאירועים המתאימים לטעם האישי, לתחביבים, למיקום גיאוגרפי מסוים, או אפילו למובילי דעה מסוימים. מייסדי האתר טוענים כי הוא רחוק מלהיות 'מנוע לחיפוש מסיבות', ומספרים כי הוא מתאים גם להורים שמחפשים פעילות לילדיהם בסוף השבוע, או בעצם לכל אירוע שנוסד בפייסבוק.

 

מייסדי קלנדו. מימין: ערן בק ודב פרנק
מייסדי קלנדו. מימין: ערן בק ודב פרנקצילום: ענר גרין

 

אלגוריתם ההמלצה של קלנדו עובד בדרך הבאה: הוא סורק את ההתקשרויות של המשתמש שנתיים לאחור, מאתר מאה אירועים שונים ומסמן את בעלי המתאם הגבוה ביותר לנוכחות באירועים. כך, שני חברים שנכחו יחד באירועים דומים מעלים את הסיכוי שאירועים שכל אחד מהם משתתף בו יופיעו בפיד של השני. אחד היתרונות המרכזיים של Calen.do הוא העובדה שאינו דורש שהחברים יהיו מחוברים לתוסף, אלא מסתפק ברשימת החברים וההקשרים שמעניק לו המשתמש בהרשאת ההתקנה שלו.

 

כמו רבים מהסטארטאפים הישראלים החדשים, גם Calen.do עדיין מחפש את המודל העסקי שלו ועסוק בעיקר בשיוף המוצר ובטיפוח חווית משתמש. הוא גייס עד כה מאות אלפי דולרים בודדים ממשקיעים פרטיים. בינתיים, מספר המנכ"ל ערן בק, הוא מייצר שיעור המרה לא רע, עם 90% מהמשתמשים שביצעו אינטרקציה כלשהי, כלומר הודיעו שיגיעו לאירוע שלא הוצג להם בפיד האירועים המקורי. בהמשך, מתכננת החברה לאפשר למארגני אירועים לפנות למשתמשים לפי תחומי העניין שלהם, והחברה צפויה להכניס לפי כל משתמש שיאשר את השתתפותו באירוע או ירכוש כרטיס כניסה.

 

את קלנדו ייסד ומנהל ערן בק, יוצא אינטל וגו-נטוורקס, ולשעבר מקים הסטארט-אפ טגסבק, יחד עם דב פרנק, מייסד הסטארט-אפ אי-גרופי וקודם לכן מנהל הנדסה בכיר בבקווב, וסער וילף, ממייסדי פרודסיינסס שנמכרה לאיביי.

x