$
כלכליסט-טק

המותגים הכי מלוייקקים

מקוקה-קולה לסאבווי: אתר CNBC פרסם את רשימת המותגים שאינם קשורים לפייסבוק אשר זכו למספר הלייקים הגדול ביותר ברשת החברתית

סוכנויות הידיעות 22:34 21.05.12

 

ההנפקה של פייסבוק הייתה אחת המצופות ביותר בהיסטוריה. פייסבוק הפכה להיות מזוהה עם כפתור ה"לייק", שהושק לראשונה ב-2009 ושינה את אופן ההתקשרות שלנו עם חברות ומוצרים. על פי המסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע עולה כי האתר "מייצר בממוצע בכל יום 2.7 מיליארד לחיצות על לייק והערות בשלושת החודשים שהסתיימו ב-31 בדצמבר, 2011". אבל בינתיים, הערב צוללת מניית פייסבוק.

 

ברגע שהמשתמשים לוחצים לייק על דף פייסבוק, הם למעשה נרשמים לתקשורת מתמשכת עם אותו העמוד והישות שעומדת מאחוריו. החברות הופכות את הקשר ברשתות החברתיות למרכיב חשוב בקמפיין השיווקי שלהן, מכיוון שהוא מאפשר להן להתחבר ללקוחות, לפתח את המותג ואפילו להציע מבצעים מיוחדים. כפתור הלייק הוא אחד מיני דרכים רבות שבהן פייסבוק מייצרת שווי, ומסייעת לחברות ללמוד על העדפות של המשתמשים.

 

כמו בכל דבר אחר, חלק מהחברות הצליחו יותר מאחרות למשוך את המשתמשים המקוונים ולזכות במיליוני לחיצות על הלייק, להצלחה עשויה להיות השפעה ישירה על השורה התחתונה. סקר שנערך לאחרונה על ידי ComScorefound מצא שמשתמשים שלחצו על לייק לדף מסויים הם בעלי סבירות גבוהה יותר לרכוש מוצר של המותג הזה מאשר משתמש שלא לחץ על כלום.

 

מותגים גם זוכים בחשיפה למשתמשים שהם "חברים של מעריצים", כלומר משתמשים שחברים של מי שלחץ על לייק.

מבין המותגים, פייסבוק עצמה היא הבכירה, עם 60 מיליון לייק בדף הראשי שלה, אולם ברשימת המותגים עם הכי הרבה לייקים, שפרסם אתר CNBC, התייחסו רק לחברות שאינן קשורות לפייסבוק.

 

1. קוקה-קולה

מספר לייקים: 41.85 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 301,506

 

מדובר באחד המותגים המוכרים ביותר בעולם. אם קוקה קולה היה סלבריטאי, היו לו יותר מעריצים מדמויות כמו מגאן פוקס, ביונסה ואדם סנדלר. הדף מאפשר למשתמשים לפרסם תמונות משלהם הקשורות לקוקה קולה.

 

לחברה יש גם דף אירועים שמתעדכן כל הסמן, שמכריז על אירועים מקומיים ועולמיים ותכניות קידום מכירות. החברה גם מפרסמת שורה של סרטונים קצרים בכיכובם של המוצרים.

 

צילום מסך: Facebook

 

2. דיסני

מספר לייקים: 35.54 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 528,022

 

אף שנראה שוולט דיסני נמצא בכל מקום בפייסבוק, עם למעלה מ-200 דפים, הדף הרשמי של החברה הוא האהוב ביותר. הדף לא רק מושך הרבה מעריצים אלא גם מעסיק אותם באמצעות פרסום עובדות על דיסני, תמונות של סרטים, וציטוטים של דמויות אהובות. הפוסטים הללו לעיתים מקבלים 85 אלף לייקים. הדף מאפשר גם למשתמשים לחלוק תמונות וסיפורים.

 

צילום מסך: Facebook

 3. MTV

מספר לייקים: 34.18 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 377,709

 

ערוץ MTV של ויאקום, זוכה לפופולאריות רבה בקרב צעירי אמריקה, בעיקר בזכות תכניות כמו "ג'רזי שור" וביוויס ובאטהד. הערוץ הצליח לתרגם בהצלחה את הפופולאריות שלו בטלוויזיה לרשת החברתית ומושך למעלה מ-34 מיליון מעריצים.

 

בערוץ מתפרסמות הצצות בלעדיות לתכניות המשודרות ב-MTV. החברה גם מפרסמת לעיתים קרובות שאלות משעשעות, תמונות, חידונים ותובנות, הרוב מבוססים על דמויות מפורסמות כמו בריטני ספירס, ליידי גאגא וג'סטין ביבר.

 

צילום מסך: Facebook

 

4. קונברס

מספר לייקים: 30.21 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 281,576

 

המותג הרביעי האהוב ביותר הוא מותג הנעליים הוותיק קונברס, חברת בת של נייק. הפופולאריות של קונברס בפייסבוק אף עוקפת את זו של מותג האם, שמחזיק נכון לכתיבת המאמר במעט יותר מ-12 מיליון מעריצים.

החברה מפרסמת תמונות מעניינות של זוגות נעליים מעניינות. התמונות הללו זוכות למפר הלייקים הגבוה ביותר בדף.

 

צילום מסך: Facebook

 

5. סטארבקס

מספר לייקים: 30.02 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 174,098

 

קהילת סטארבקס בפייסבוק היא חיה ומעורבת. הרשת מאפשרת למשתמשים לפרסם הערות על הקיר, כולל תמונות, שאלות והצהרות אהבה לקפה. הדף מציע גם מדריך לאיתור סניפים והיכולת לשלוח לחברים כרטיסי שי לקפה. המתנה מופיעה על הדף של החבר כך שהרשת זוכה לבולטות נוספת. הרשת מציעה גם משחקים ותחרויות בדף.

 

צילום מסך: Facebook

 

6. רד בול

מספר לייקים: 28.11 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 146,242

 

רד בול, משקה האנרגיה הפופולארי ביותר בעולם, על פי נפח מכירות, הוא גם משקה האנרגיה הפופולארי ביותר בפייסבוק, שמושך יותר מ-28 מיליון מעריצים לדף המותג. הפוסטים משלבים הומור, סרטונים של ספורט אקסטרים והודעות על אירועים קרובים. הסרטונים הם הפופולאריים ביותר ומושכים כ-6,000 לייקים. הדף גם מקרין את אתר הטלוויזיה המקוון של החברה, ושורה של משחקים. הדף מבדר את המשתמשים ומעניק להם מגוון סיבות לבר בו לעיתים קרובות.

 

צילום מסך: Facebook

 

7. מקדונלד'ס

מספר לייקים: .19.59 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 268,887

 

מקדונלד'ס נחשבת לדוגמה טובה לאופן שבו מותגים יכולים לתקשר עם הלקוחות דרך הפייסבוק. החברה מקדמת משחק Quest for the Golden McRib בדף שלה. בנוסף, החברה מציעה מבצעים מיוחדים דרך דף הפייסבוק. מקדונלד'ס גם נוטה לשחרר הודעות עיתונות בפייססוק, וכך לעורר דיון על המבצעים החדשים שלה.

 

צילום מסך: Facebook

 

8. ויקטוריה'ס סיקרט

מספר לייקים: 18.52 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 185,927

 

המותג המאד פופולארי ויקטוריה'ס סיקרט לא רק נהנה מקהל רב בתצוגות האופנה שלו אלא נהנה מהצלחה כבירה בפייסבוק. בתחילת דצמבר החלה החברה להציע בכל יום 100 אלף כרטיסי שי במחירים בין 10 דולר ל-50 דולר.

עוד קודם לכן, השתמשה החברה בדף כדי לקדם את תצוגת האופנה שלה, והעניקה למעריצים הזדמנות לעדכונים בלעדיים. הדף כולל גם תמונות של הדוגמניות והצצה למבצעים בחנויות. הפוסטים זוכים להרבה עניין, כולל 26 אלף לייק לתמונות החדשות ו-14 אלף לסרטונים. החברה מעניקה למעריצים גם הזדמנות לשלוח כרטיסי שי לחברים דרך הדף.

 

צילום מסך: Facebook

 

9. מונסטר אנרג'י

מספר לייקים: 16.10 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 213,257

 

אף שמותגים של חברות מצליחים להיכנס בקלות לרשימה, מונסטר אנרג'י הוא מעט מפתיע. המותג, שבבעלות מונסטר בוורג', מציע מגוון רחב של תכנים בדף הפיסבוק שלו מסרטונים של ספורט אקסטרים ועד לאפשרות לחפש מתמחים דרך הרשתות החברתיות.

 

הדף מלא בפוסטים שמקבלים כמה אלפי "לייק", כשהקליפים של ספורט אקסטרים זוכים לתשומת הלב הרבה ביותר. הדף מפרסם גם מידע לגבי אירועים ותכניות טלוויזיה שקשורים למותג.

 

צילום מסך: Facebook

 

10. וול מארט

מספר לייקים: 15.59 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 257,911

 

אחת החברות הגדולות בעולם, וול מארט היא גם אחת ה"אהובות" ביותר בפייסבוק. דף החברה מציע מגוון של פעילויות, כולל פתרונות אוכל, שמציע מתכונים ותכנון ארוחות. האתר מפרסם גם מבצעים, הצעות למתנות וכל כמה זמן תמונה שנועדה לשעשוע בלבד.

 

צילום מסך: Facebook

 

11. זארה

מספר לייקים: 13.35 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 65,793

 

רשת האופנה הספרדית מנהלת היטב את הנוכחות שלה בפייסבוק וגורפת למעלה מ-13.35 מיליון מעריצים. הדף מעדכן את המשתמשים בקולקציות האופנה, ומאפשר להוריד אפליקציה מיוחדת לאייפונים ואייפד. תמונות חדשות גורפות למעלה מ-10 אלף לייק וכמה מאות הערות. הדף מציג גם מגוון של סרטוני יוטיוב ששמים דגש על המראה של זארה.

 

צילום מסך: Facebook

 

12. NBA

מספר לייקים: 13.1 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 372,075

 

ליגת ה-NBA עברה שנה לא קלה ב-2011 לאחר ששביתה איימה על קיום העונה. אולם זה לא הפריע לארגון להיות מותג הספורט עם מספר הלייקים הגדול ביותר בעולם, לאחר שעקף את ליגת הפוטבול (5.5 מיליון לייק), בייסבול (1.2 מיליון לייק) והוקי (2.3 מיליון לייק).

 

דף המעריצים מציע מגוון של מאפיינים, כולל סרטונים ופרשנות, וכן היכולת לרכוש מרצ'נדייז של הליגה. המשתמשים יכולים גם להשתתף בתחרויות ולזכות בפרסים.

 

צילום מסך: Facebook

 

13. סאבווי

מספר לייקים: 13.08 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 136,663

 

רשת הסנדוויצ’ים סאבווי מפרסמת שורה של פוסטים שכוללים תמונות, עדכונים על תחרויות וסרטונים. צילום של סנדוויץ יכול לגרוף למעלה מ-18 אלף לייקים.

 

הרשת מתמקדת גם בתחרויות מקוונות בניסיון למשוך מעריצים. מאפיינים נוספים בדף מאפשרים למשתמשים לראות הצעות מיוחדות באזור מגוריהם, ואפשרות ליצור סנדוויץ משלהם לארוחת בוקר, ולראות שילובים של משתמשים אחרים.

 

צילום מסך: Facebook

 

14. ברברי

מספר לייקים: 12.83 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 136,663

 

בית האופנה היוקרתי הבריטי, הוא מותג אהוב ומרוויח נוסף. דף הפייסבוק כולל בעיקר סרטונים ותמונות שזוכים לעשרות אלפי לייקים ואלפי הערות. התמונות כוללות הצצה למאחורי הקלעים של צילומים ותצוגה של קולקציות חדשות, שזוכים למשובים חיוביים מהמשתמשים בשלל שפות.

 

ברברי חולק גם טיפים של טיפוח, וכולל אפשרות לקנות פריטים ישירות בפייסבוק. הדף כולל קליפים של מוזיקה שמלווים את הדף.

 

צילום מסך: Facebook

 

15. טארגט

מספר לייקים: 12.16 מיליון

אנשים שמדברים על המותג: 437,772

 

רשת הקמעונות האמריקאית חוותה עלייה במספר המעריצים, וכיום כבר למעלה מ-12 מיליון אנשים לחצו על לייק.

דף הפייסבוק של טראגט כולל תמונות של מוצרים ועדכוני סטטוס שנונים, וכן מוצרים שקשורים לחגים, סרטים חדשים וימים בעלי משמעות בתרבות הפופ. עבור יום מסע בין כוכבים, לדוגמה פרסמה טארגט תמונה מצחיקה של בובה של יודה. דף הפייסבוק כולל גם קופונים ומוצרים במבצע.

 

החברה שמה דגש גם על האינטראקציה עם המשתמשים. עדכון סטטוס ממוצע גורף 70 אלף לייקים.לאחרונה חגגה הרשת יומולדת 50, והיא השתמשה בפייסבוק כדי לעודד את הצרכנים לאחל לה מזל טוב באמצעות לחיצה על הלייק.

 

 

צילום מסך: Facebook

x