מיקרוסופט: עקפנו את האייפון בסין
בכיר בענקית התוכנה טוען כי הסמארטפונים עם מערכת ההפעלה שלה מצליחים יותר מהמכשיר מבית אפל, אך לא הציג נתונים המבססים את טענתו
מערכת ההפעלה הסלולרית ווינדוס פון הצליחה לעקוף את נתח השוק של האייפון, תוך חודשיים מהשקת המכשירים מסדרת לומיה - כך טוען מנכ"ל אזור אסיה במיקרוסופט, מיקל ואן דר בל, בראיון לאתר ההולנדי Emerce.
לפי בל, ווינדוס פון הצליחה להשתלט על 7% משוק הסמארטפונים בסין, לעומת 6% למכשיר מבית אפל. לדבריו, הדבר נובע בעיקר מהצלחת לומיה 610, המכשיר הזול ביותר מהסדרה של נוקיה ומיקרוסופט, שנמכר בסין במחיר השווה ל-210 דולר. לומיה 800 נמכר ב-480 דולר, ואילו מכשיר הדגל הסדרה, לומיה 900, יושק במדינה בחודש הקרוב.
בל אינו כולל במדידה שלו את מערכות ההפעלה הניידות האחרות של מיקרוסופט, כגון ווינדוס מובייל או CE, אך לא סיפק סקרים או מחקרים רשמיים שיגבו את דבריו. עיקר שוק הטלפונים החכמים בסין הוא אפור, כך שקשה למדוד או להעריך את גודלו המדויק. לפי ההערכות מערכת ההפעלה של גוגל אנדרואיד, מחזיקה בכ-70% מהשוק, אם כי חלק נכבד ממכשירי האנדרואיד במדינה מריצים גרסה שאינה תומכת בשירותי גוגל.
"אנחנו רק התחלנו" אומר בל, אבל מודה כי מדובר בקרב מאסף. הוא בטוח כי השקת מערכת ההפעלה ווינדוס 8 והטאבלטים המבוססים עליה יסייעו גם כן לחברה לחדור לסין. מיקרוסופט פעילה במיוחד במדינה, ומפעילה בה את אחד משלושת מרכזי הפיתוח האסטרטגיים שלה – האחרים ממקומים בהודו ובישראל. המרכז מעסיק כ-2,500 מפתחים, ובל מבטיח כי החברה תמשיך להשקיע בסין ולהגדיל את נוכחותה.
גם נוקיה מתמקדת באופן היסטורי בסין, אם כי לפי סוכנות הידיעות רויטרס נתח השוק שלה בתחום הסלולר ירד במהלך 2011 מ-40% ל-23% בלבד. בזמן השקת מכשירי הלומיה במדינה עיתונים מקומיים דיווחו על תורים ארוכים במיוחד בסניפי ספקית הסלולר צ'יינה טלקום. חנות האפליקציות של נוקיה בסין כוללת יותר אפליקציות לווינדוס פון מאשר החנות הבינלאומית של מיקרוסופט, ונוקיה הוסיפה מספר פיצ'רים יחודיים לרשתות חברתיות סיניות.


