$
פטנטים וקניין רוחני

גוגל שדרגה את מנוע החיפוש: "יחשוב כמעט כמו בן אדם"

ענקית הרשת הכריזה על "השינוי הגדול הבא בעולם החיפוש", כהגדרתה. השדרוג אינו זמין לכל המשתמשים וייפרש בהדרגה בימים הקרובים

הראל עילם 22:2416.05.12

גוגל הכריזה הערב (ד') על שדרוג משמעותי למנוע החיפוש שלה, ומבטיחה כי המערכת החדשה "תחשוב כמעט כמו בן אדם". הגרסה החדשה של מנוע החיפוש הפופולרי תכלול טכנולוגיה סמנטית שתאפשר לחברה לספק למשתמשים תוצאות חיפוש מדויקות יותר. דובר החברה הגדיר זאת כ"השינוי הגדול הבא בעולם החיפוש".

 

הפיצ'ר

אינו זמין לכל המשתמשים וייפרש בהדרגה בימים הקרובים למשתמשים בארצות הברית, לפני שתפתח אותו לכל העולם. כרגע הוא עובד באנגלית בלבד, ולא ידוע מתי הוא יותאם גם לשפות נוספות כמו עברית. שמו הרשמי של הפיצ'ר או הגרסה החדשה של מנוע החיפוש הוא "גרף הידע".

 

החברה תוכל לזהות את ההקשר הסמנטי של כל מונח חיפוש. למשל, כאשר משתמש מחפש עבור "מכבי" המערכת תבין כי יתכן והמשתמש מחפש עבור קבוצת ספורט, קופת חולים או תנועת המכבים ההיסטורית.

 

במקום לספק למשתמש פלט שכולל את כל תוצאות החיפוש האפשריות לפי דירוג איכותני, גוגל תאפשר למשתמשים לבחור בין מספר קטגוריות אפשריות ורלוונטיות, מה שיאפשר לה להציג רק את התוצאות המתאימות. כל קטגוריה תופיע בתוך בוקסה נפרדת, בצד ימין של המסך ולצד תוצאות החיפוש הרגילות. בנוסף, כמו שגוגל מציגה היום מידע מיידי ונהיר על חברות, מטבעות ומספר תוצאות חיפוש, היא גם תספק בוקסת מידע דומה כאשר משתמשים יחפשו אחרי ידוענים.

 

גוגל תמשיך גם לסנן תוצאות, כפי שעשתה בעבר, בהתאם להיסטוריית הגלישה של המשתמש ומיקומו הגיאוגרפי. אמית סינגהל, מומחה לחיפוש בחברה, אמר כי מדובר ב"החומר שממנו עשויים חלומות. החלום תמיד היה שהמחשב יוכל להבין דברים כמוני וכמוך, וזה באמת מרגיש כמו שינוי אמיתי".

 

לפי ענקית החיפוש, היא הקימה מאגר מידע של 500 מיליון פריטים, מקומות, בתי עסק, קבוצות ספורט, מונחי חיפוש נפוצים, ידוענים, סרטים, שירים ועוד. הבסיס לטכנולוגיה היא חברת Metaweb, אותה גוגל רכשה ב-2010. החברה פיתחה מאגר מידע סמנטי שכלל 12 מיליון פריטים, ואפשר למשתמשים לתייג פריטים עם מידע נוסף. מאז גוגל הרחיבה את מאגר המידע המקורי עם גישה למאגרי מידע חיצוניים כגון ויקיפדיה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x