$
כלכליסט-טק

מיקרוסופט משלבת חיפוש חברתי בבינג

מנוע החיפוש בינג זוכה לשידרוג יכולות בתחרות מול גוגל, מיקרוסופט הודיעה כי החל מהשבועות הקרובים ניתן יהיה לקבל תשובות גם מהחברים שלכם בפייסבוק

רפאל קאהאן 15:49 11.05.12

 

מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, זוכה לשדרוג יכולות בדמות יכולת הצגת תוצאות מרשתות חברתיות בנוסף לתוצאות החיפוש הרגילות. שהענקית מסיאטל מקווה שהמהלך יקנה לה נקודות במאבק על לב הגולשים מול מנוע החיפוש המתחרה של גוגל.

 

מהנדסי מיקרוסופט עיצבו מחדש את עמוד תוצאות החיפוש והוסיפו לו שתי עמודות חדשות לצד עמודת התשובות הרגילה. בעמודה השנייה יופיע תקציר של הקישור עליו נמצא סמן העכבר ובעמודה השלישית, וכאן החידוש הגדול, יופיעו פוסטים של חברים או משתמשים של רשתות חברתיות כגון פייסבוק אשר כתבו פוסט שמתקשר לנושא החיפוש.

 

הרעיון שעומד מאחורי הצגת הפוסטים הוא שדעתם של חברים או של מובילי דעה בנושא החיפוש שלנו תהיה תמיד יותר רלוונטית מתשובת אלגוריתם של מנוע חיפוש. למשל בחיפוש אחר מלון בפריז - רשימת המלונות שמוצעת לנו על ידי מנוע החיפוש לא תספק לנו דעה אובייקטיבית על איכותו. אולם דעתם של חבר או משתמש אשר שהו במלון תספק לנו אישור שהמלון הזה באמת מתאים לנו. 

 

 

עמוד התוצאות של בינג
עמוד התוצאות של בינגצילום מסך: bing.com

 

בפועל מדובר בשדרוג המשמעותי העיקרי לו זוכה בינג מאז הושק לפני שלוש שנים. מיקרוסופט השקיעה בבינג מעל לשש מיליארד דולר ועדיין לא הצליחה להגיע לנתח שוק משמעותי מול גוגל ששולטת ביד רמה בתחום החיפוש האינטרנטי. בבלוג של בינג מתגאים "חפשו פחות - עשו יותר".

 

היכולות החדשות עדיין אינן מוטמעות ובמיקרוסופט מוסרים שהן יוכנסו בהדרגה בשבועות הקרובים. ההשקה הרשמית בארה"ב מתוכננת לתחילת יוני כאשר משתמשי שאר העולם ייהנו ממנו בהמשך. במיקרוסופט לא מסרו אילו שפות יזכו לשדרוג אך מבטיחים לעדכן את המשתמשים שירשמו באתר של בינג.

 

העיקרון המנחה של צוות בינג בשילוב היכולות החברתיות היה שתוצאות רלוונטיות לשאילתת חיפוש לרוב אינן משתנות. "כיום, אנשים משתמשים באינטרנט בשביל לעשות דברים בעולם האמיתי" אומר סטפן ווייץ, מנהל בכיר בבינג, "זהו שינוי עצום מלפני עשר שנים, וזה אומר שעשרת הלינקים הכחולים שאתה מקבל בתוצאת החיפוש כבר לא מספקים את הסחורה".

 

המהלך של מיקרוסופט מתכתב ישירות עם נסינותיה של גוגל לשלב תוצאות חיפוש מהרשת החברתית גוגל+. השינויים החברתיים להם זכו משתמשי גוגל עוררו לעג זאת בגלל שהרשת החברתית שלה כמעט וריקה מתוכן גולשים וממשתמשים כך שאין לה הרבה מה להציע מבחינת תוצאות חיפוש. 

 

מיקרוסופט לעומת זאת היא שותפה וותיקה של פייסבוק ומושקעת ברשת החברתית של מארק צוקרברג ב-270 מיליון דולר עוד משנת 2007. ההשקעה הזו כך נראה מתחילה לתת את פירותיה ותאפשר לבינג לחזור לקרב ואולי אפילו לנצח במלחמה.

x