$
כלכליסט-טק

פייסבוק יוצאת בקמפיין לעידוד תרומות איברים

תציע לגולשיה בארה"ב ובריטניה להצהיר על עצמם כתורמים במטרה לעורר מודעות. צוקרברג סיפר כי הושפע מידידותו עם סטיב ג'ובס, שחייו הוארכו בזכות תרומת כבד

שי ענבל 15:28 01.05.12

 

מרשת חברתית לפעילות חברתית: פייסבוק, שלה למעלה מ-900 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם, השיקה היום (ג') פיצ׳ר שנועד לעודד תרומת איברים בארה"ב ובריטניה. הגולשים ממדינות אלה יוכלו לציין בעמוד האישי שלהם (הטיימליין) שהם נרשמו כתורמים.

  

תחת קטגוריית Health and Wellness, לצד האפשרות לשתף מידע לגבי מחלות, פציעות או ירידה במשקל עם מעגל החברים - התווספה האפשרות Organ Donor, שבה יכול הגולש להציג את הסיפור האישי שגרם לו להירשם. מאותו רגע השיתוף מופיע בפיד החדשות של החברים, יחד עם הסבר קצר עבור מי שמעוניין להירשם כתורם וקישור מתאים. פייסבוק מתכוונת להשיק את התכונה במדינות נוספות בעתיד, וגולשים ישראלים יכולים כמובן להירשם כתורמים באתר אד"י.

 

האפשרות החדשה בפייסבוק
האפשרות החדשה בפייסבוקצילום מסך: Facebook

 

מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג חשף את התכונה החדשה בראיון מיוחד לרשת ABC. הרעיון, הוא סיפר, עלה אחרי שיחות במהלך ארוחת ערב עם חברתו, שהיא סטודנטית לרפואה. צוקרברג הושפע גם מהחברוּת שלו עם מייסד אפל המנוח, סטיב ג'ובס, שהצליח להאריך את חייו בזכות השתלת כבד.

 

"אנשים יכולים להעלות את רמת המודעות לנושא באמצעות שיתוף בפייסבוק", הסביר צוקרברג בראיון, "זה יכול להיות חלק מהפתרון לבעיית המחסור באיברים". על פי ארגון שמשתף פעולה עם הרשת החברתית בנושא, יותר מ-112 אלף אמריקאים ממתינים לתרומת איברים ומדי חודש נפטרים 18 איש שלא הצליחו לקבל תרומה בזמן. מומחים העריכו בפני ה"ניו יורק טיימס" שהצעד יביא לעלייה משמעותית במספר התורמים, והביעו תקווה כי פייסבוק תעלה את הנושא לסדר היום הציבורי.

 

עם זאת, הביעו אחרים ספקנות לגבי הפרויקט, וחששו שהשיתוף בסטטוס בפייסבוק לא יספיק כדי לעודד אנשים רבים להירשם כתורמים. בארה״ב ובריטניה מוצעת לאנשים האפשרות לחתום על תרומת איברים בעת חידוש רישיון הנהיגה. עם זאת, כאשר אין חתימה, ההחלטה על תרומת איברים נשארת בידי המשפחה - והתקווה היא שלאחר שבני משפחה יראו שהאדם הצהיר בפייסבוק על נכונותו לתרום איברים, היא תסכים לתרום את איבריו לאחר מותו ולהציל חיים.

x