אינסטגרם: כבר לא צריך כרטיס מועדון
אפליקציית הצילום סיפקה למשתמשי האייפון אשליה של מועדון סגור. ואז הגיעה הגרסה לאנדרואיד, והכל השתנה
ההצלחה הגדולה של אינסטגרם הגיעה בזכות האימוץ המסיבי של מאמצים מוקדמים, היפסטרים ומעצבי דעת קהל למיניהם. אחרי שנה וחצי, אינסטגרם הגיעה כבר לקהל של 30 מיליון איש, שהם כבר כמובן קהל רחב ומגוון יותר, אבל האפליקציה עדיין סיפקה להם תחושה של מועדון סגור ויוקרתי.
ההשקה של גרסת האנדרואיד בשבוע שעבר נתפסה בעיני משתמשי אינסטגרם כפריצת גדרות המועדון. בתוך 24 שעות הצטרפו מיליון משתמשים חדשים, ובמהרה צצו ברשת טרוניות של משתמשי האפליקציה "הוותיקים", על כך שעכשיו לכולם תהיה גישה לרשת והם כבר לא יוכלו למצוא שם תמונות מעניינות כבעבר.
התחושה הזו של מועדון סגור היא מהלך שיווקי מבריק: מפתחי אפליקציות ומוצרי מובייל למיניהם נשענים בשנים האחרונות באופן מסיבי על השקעה במשתמשים "איכותיים" ובעלי שם. בעולם התחרותי של אפליקציות, סמארטפונים, קונסולות משחק ניידות וטאבלטים למיניהם, שבסופו של יום הם בעלי יכולות דומות, מה שמבדיל בין מוצר א' למוצר ב' הוא בעיקר מי משתמש בו ועד כמה ההילה שלו מספקת הרגשה של "אני שונה" או "מגניב".

בחנויות האפליקציות של אנדרואיד אפשר למצוא כבר זמן רב אפליקציות עם יכולות דומות לאלו של אינסטגרם, ועדיין רבים חיכו לרגע שבו היא תהיה זמינה גם למכשירים עם מערכת ההפעלה של גוגל. גם עבורם, אינסטגרם היתה מועדון אקסקלוסיבי ומדובר שאין דרך להגיע אליו.
אינסטגרם עצמה לא תיפגע מהקיטורים של המשתמשים הוותיקים. השקת גרסה למערכת ההפעלה של גוגל היתה מהלך צפוי וידוע מראש, עליו הודיעה החברה לפני כמה שבועות, ועם 30 מיליון משתמשים ופוטנציאל גדול יותר גם אם האפליקציה היתה נשארת רק באייפון, התחושה של מועדון סגור היתה רק אשליה. ההשקה בשבוע שעבר רק ניפצה אותה.


