מייסדי יוטיוב מציגים את הפרויקט הראשון שלהם מאז 2006
צ'אד הרלי וסטיב צ'ן, המיליונרים שמכרו את יוטיוב לגוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר, מציגים את המיזם החדש - Zeen, שירות מתחרה לפליפבורד
שניים ממייסדי יוטיוב, צ'אד הארלי וסטיב צ'ן, הציגו במהלך סוף השבוע את Zeen, המוצר הראשון של חברת הסטארט-אפ החדשה שלהם. השניים מכרו את יוטיוב לידי גוגל ב-2006 בעבור 1.65 מיליארד דולר, וזהו פרויקט ההייטק הראשון שלהם מאז עסקת הענק.
Zeen מוגדר כשירות המסייע לאנשים ליצור מגזינים דיגיטליים "מרהיבים", להפיץ אותם ברחבי הרשת ולגלות מגזינים שאותם יצרו משתמשים אחרים. בעוד שאין כעת פרטים רשמיים נוספים, משתמשים כבר יכולים להירשם על מנת לשריין לעצמם שם משתמש באתר Zeen.com.
הארלי וצ'ן הקימו בתחילת 2011 את Avos, שהתפרסמה לראשונה לפני כשנה, כאשר רכשה את Delicious מידי יאהו תמורת 5 מיליון דולר - עוד לפני שהציגה מוצר או גייסה הון. Delicious פיתחה אתר המתפקד כמעין אינדקס לינקים חברתי. חודש לאחר מכן Avos גם רכשה את Tap 11, כלי לניתוח מידע חברתי ולקראת סוף השנה את trunk.ly, עוד שירות לאיסוף לינקים ואתרים מועדפים. ככל הנראה, הטכנולוגיות הללו יהיו חלק אינטגרלי מ-Zeen והמגזינים הדיגיטליים.
מעט מאוד ידוע כעת על המגזינים עצמם. הארלי השווה את הפרויקט החדש לפליפבורד, והגדיר את העיצוב כ"מדהים". הוא הוסיף: "בהתחשב בפוקוס של התעשייה על עיצוב מרהיב, אנו בטוחים שהפרויקט יהיה הצלחה מסחררת".
ישנם מספר רמזים נוספים על הפרויקט - בין השאר, פלטפורמת המגזינים צפויה להתמקד בשיתוף מידע ואתרים מועדפים, וכן שיתוף של מידע פרטי והתממשקות עם רשתות חברתיות כגון פייסבוק וטוויטר. המגזינים יוכלו לכלול וידיאו, טקסט, תמונות, אודיו, מערכת תגובות, תגיות והודעות, ומשתמשים יוכלו לערוך אותם באמצעות כלים "נוחים וידידותיים".


