ארץ התפוח: במחצית מהבתים בארה"ב יש מוצרים של אפל
סקר שפרסמה CNBC מצא שב-55 מיליון בתים ניתן למצוא מכשירים מבית ענקית הטכנולוגיה - בדרך כלל יותר מאחד. הלקוח הממוצע: גבר צעיר עם השכלה גבוהה שמרוויח היטב
חדשות טובות לאפל: סקר של רשת CNBC שנערך בארה"ב מצא כי במחצית מבתי האב במדינה יש מוצר כלשהו של אפל – אייפון, אייפד, אייפוד או מחשב מק. המשמעות היא כי מוצרי אפל נמצאים בכ-55 מיליון בתים.
עוד מצא הסקר כי בבתים שבהם יש מכשיר אפל, בדרך כלל ניתן למצוא יותר מאחד - הממוצע עומד על שלושה מכשירים בבית. כתוצאה מכך, הממוצע בקרב כל בתי האב בארה"ב עומד על 1.6 מכשירי אפל לבית.
מתוך בתי האב שבהם כבר יש מוצר אפל, רבע אמרו כי בכוונתם לקנות מכשיר נוסף בשנה הקרובה; בקרב הבתים שבהם אין מכשירים כאלה, כעשירית אמרו כי יקנו מכשיר אפל בשנה הקרובה.
רכישת מוצרי אפל קשורה הדוקות למצבו הכלכלי של הצרכן: בקרב בעלי הכנסה של יותר מ-75 אלף דולר בשנה, 77% מהנבדקים החזיקו לפחות במוצר אחד של אפל. בקרב בעלי הכנסה של פחות מ-30 אלף דולרים בשנה, השיעור עמד על 28% בלבד. שלא במפתיע, הסקר מצא כי לקוח אפל הממוצע הוא גבר צעיר יחסית ובעל השכלה גבוהה. עוד מצא הסקר כי בתי אב שיש בהם ילדים נוטים יותר לרכוש מוצרי אפל (61%) מאשר בתי אב שאין בהם ילדים (48%).
ג'יי קמפבל, בכיר בחברת Hart Research שערכה את הסקר עבור CNBC, ייחס את הצלחתה של אפל למודל השיבקון המתוכנן (Planned Obsolescence) שלה, שבמסגרתו החברה מייצרת מוצרים בעלי אורך חיים קצר יחסית ומוציאה דגמים חדש מדי שנה, כך שהלקוחות מתפתים לרכוש מוצרים חדשים. קמפבל אמר כי "שבקון מתוכנן תמיד היה חלק ממודל המכירות של תעשיית הטכנולוגיה, אבל אפל הביאה אותו לשיא חדש".


