$
כלכליסט-טק

הציפור ממשיכה לגדול: טוויטר רכשה את שירות השיתוף פוסטרוס

פוסטרוס, שנועד להקל על שיתוף תכנים, ימשיך לפעול בינתיים - אך משתמשיו חוששים שייסגר. הערכות: טוויטר מעוניינת במתכנתים ולאו דווקא במוצר

יוסי גורביץ 11:58 13.03.12

 

שירות המיקרו-בלוגינג פוסטרוס (Posterous) הודיע אמש (ב') בבלוג שלו כי הוא נרכש על ידי טוויטר, אך נמנע מלספק פרטים על סכום העסקה. רק לפני כשלושה שבועות הכחישו בפוסטרוס כי יש מגעים לרכישה, ואמרו כי אין להם כוונה למכור את החברה. השירות נועד להקל על שיתוף תכנים ברשת, ומעדכן במקביל פרופילים ברשתות חברתיות שונות.

 

המהלך של טוויטר עורר תהיות ברשת: לא ברור מה תעשה הרשת החברתית בפוסטרוס, אלא אם בכוונתה לבנות שירות שיאפשר פרסום תכנים באורך של יותר מ-140 תווים - אולי כדי להתחרות בטאמבלר.

 

ה-TNW Insider העריך כי מטרת הרכישה היא לאו דווקא המוצר של פוסטרוס, אלא צוות המתכנתים של החברה – היגיון דומה לזה שעמד מאחורי שורת רכישות שביצעה טוויטר בשנים האחרונות. נציגת משאבי אנוש מטעם טוויטר דיווחה ברשת החברתית כי הרכישה תביא לצירופם של 36 מעובדי פוסטרוס לחברה – לדבריה, המספר הגדול ביותר של עובדים שהצטרפו לטוויטר במהלך אחד.

 

בחלק ניכר מהמקרים, רכישת חברה קטנה על ידי גדולה הובילה לסגירת המוצר שלה: כך קרה לשירות המיקום GoWalla, שנרכשה על ידי פייסבוק לפני מספר חודשים ושסגרה בימים האחרונים את שעריה.

 

בפוסטרוס אמרו כי בכוונתם להמשיך ולהפעיל את המוצר שלהם בעתיד קרוב, אך הוסיפו כי בשבועות הקרובים הם יפרסמו הסברים על האופן שבו יוכלו המשתמשים להעביר את התוכן שלהם לפלטפורמות אחרות, והוסיפו שהם יעניקו "התראה ארוכה דיה" לפני סגירה - מה שהגביר את החשש בקרב הגולשים שהשירות אכן עומד להפסיק את פעילותו.

x