עכשיו בפייסבוק: ברכה אישית לאירוסין וליום ההולדת מראש הממשלה
קמפיין חדש של תנועת הליכוד המיועד לקידום העמוד האישי של בנימין נתניהו מציג למשתמשים ברשת החברתית פרסומות עם כיתוב ברכה בהתאם לתאריכים שמילאו באתר ומזמין אותם לעשות לו "לייק"
19:17
28.02.12
תנועת הליכוד פתחה השבוע בקמפיין ממומן בפייסבוק לקידום העמוד האישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שכבר הספיק ליצור עניין רב ברשת בזכות התחכום וההתאמה האישית שלו. הטריק: פרסומת הפונה לגולשים כביכול בצורה ישירה, לרגל מאורע משמעותי בחייהם.
כך, למשל, סיפרה לנו ליאור שביום אירוסיה, עם עדכון הסטטוס בפייסבוק, צצה פרסומת הנושאת את תמונתו של ראש הממשלה, עם הכיתוב "מזל טוב לרגל האירוסין שלך, אני מאחל לך זוגיות מוצלחת". בהמשך, מזמין נתניהו את הגולש או הגולשת להיכנס לעמוד האישי שלו בפייסבוק ולהצטרף ל-160 אלף החברים שבו.
נוסח אחר של הפרסומות, שמופיע ביום ההולדת של הגולש, מאחל לו מזל טוב עד 120. כן קיים נוסח נייטרלי נטול ברכה.
לחיצה על המודעה מפנה לעמוד האישי של נתניהו, ולא לעמוד הרשמי של ראש הממשלה או לשכת ראש הממשלה. הקמפיין עצמו מנוהל וממומן על ידי תנועת הליכוד, ולא מתקציב ההסברה של לשכת ראש הממשלה.

צילום מסך: facebook
"נתניהו מבין את הבמה המדהימה של פייסבוק ומאוד מחובר אליה", אמרה דוברת הליכוד ל"כלכליסט". "ביומיים הראשונים של הקמפיין נכנסו באמצעותו לעמוד האישי של נתניהו יותר מ-2,500 גולשים שעשו לייק לעמוד. אנחנו מקבלים הרבה תגובות חיוביות, ויש לא מעט גולשים שמשתפים את הפרסומת".
מדובר, לדעתנו, בקמפיין עם טריק מוצלח במיוחד: גולש שהתארס או חוגג יום הולדת, ויראה ברכה אישית לכאורה המופנת אליו מראש הממשלה, אולי לא ילחץ בהכרח על הקישור, אבל בוודאי יחייך וקיים סיכוי גבוה שהוא ישתף את הפרסומת והברכה עם חבריו.
חשוב להדגיש, בהקשר זה, שמטה נתניהו או הליכוד לא יודעים באמת מי מהגולשים התארס או חוגג יום הולדת. הפרסומת מוצגת אוטומטית על-ידי המערכת של פייסבוק, בהתאם לפרטים האישיים שמילאו הגולשים עצמם, מבלי שלמפרסמים יש אפשרות לדעת למי מוצגת הפרסומת.


