לא מוותרת: גוגל מכניסה תיבת גוגל+ לעמוד הבית שלה
העמוד Google.com, שעד כה הוגבל לחיפוש, מכיל מעתה תיבת גוגל+ עם המילה "שתף" - צעד חריג בהתחשב בעיצוב הנקי שעליו מקפידה החברה
11:59
20.02.12
גוגל ממשיכה לקדם את הרשת החברתית שלה, גוגל+, בכל דרך אפשרית: החל מאתמול (א') מופיעה תיבה של גוגל+, עם המילה Share ("שתף"), בפינה הימנית העליונה של העמוד Google.com, וכן בשאר עמודיה של גוגל. התיבה מושכת את עינו של הקורא משום שבצמוד אליה מופיעה ספרה המציינת את מספר ההודעות הממתינות למשתמש בגוגל+.
באופן היסטורי, גוגל מקפידה מאוד על נקיונו של העמוד הראשי שלה, והופיעו בו בעבר אך ורק תיבת החיפוש וכן קישורים הכרחיים, שהוצגו בקטן ובתחתית העמוד. כל שינוי עיצוב בעמוד נשקל בקפידה. גם כאשר הפכה גוגל את מנוע החיפוש שלה לאישי, היא נמנעה מלעשות שינוי כלשהו בעמוד הראשי שלה.
עם זאת, לפני מספר חודשים הוסיפה גוגל פרסומת לגוגל+ בצד השמאלי העליון של העמוד, ובעבר הוצגו שם פרסומות אחרות – כמו למשל למכשיר הנקסוס, שמכרה גוגל ישירות. אבל, מציין הבלוג SearchEngineLand, הפרסומות הללו הוציאו את המשתמש מהעמוד, ואילו התיבה של גוגל+ מאפשרת לו לבצע פעולה שאיננה חיפוש.

צילום מסך: Google
הקלקה על כפתור ה-Share פותחת תיבה של גוגל+, שמאפשרת למשתמש לחלוק תוכן עם קוראי גוגל+. SearchEngineLand ציין כי לא ברור כמה גולשים אכן ירצו לעשות שימוש כזה בדף הראשי של גוגל, וכן טען כי תיבת החלוקה אינה חכמה: היא לא מזהה את העמוד שהמשתמש נמצא בו. למשל, במפות גוגל היא לא מזהה את המיקום, וכדי לחלוק מיקום יש להשתמש באופציה אחרת. בגוגל ניוז צריך המשתמש להעתיק את הקישור שהוא מעוניין בו בעצמו.
בחודשים האחרונים משלבת גוגל את גוגל+ בכל השירותים שלה, בניסיון לגרום לגולשים להשתמש בה – נסיון שעד כה זכה להצלחה מעורבת בלבד. גוגל+ הגיעה במהירות למספר גבוה של משתמשים, אבל הם ממעטים לשתף תכנים ברשת החברתית.


