$
כלכליסט-טק

אפקט HOT: אלפי פניות למוקדי השירות של ספקיות האינטרנט

בעקבות הכרזת החברה על כניסה לשוק הספקיות תוך הצעת מחירים נמוכים, בענף מדווחים על זינוק בהיקף הלקוחות שמבקשים להשוות מחירים או להתנתק

מאיר אורבך 15:19 19.02.12

 

לאחר שנים של שקט בגזרת האינטרנט הישראלי תוך שמירה על סטטוס קוו בין ספקיות האינטרנט השונות, הצליחה HOT לנער את הסירה: כניסתה של החברה לתחום ה-ISP, עם מחיר אחיד של 20 שקל למהירויות גלישה של עד 100 מגה-ביט, הביאה לאלפי פניות מקרב לקוחות ספקי האינטרנט השונים המבקשים להשוות מחירים או להתנתק.

 

בשיחות עם נציגי החברות עולה שמרבית השיחות בשלב זה אינן שיחות ניתוק, אלא בירור ובקשה להשוואת מחיר - אבל מתקבלות גם עשרות בקשות לניתוקים. מהשיחות עולה כי כמות הפניות עלתה במאות אחוזים.

 

איציק בן אליעזר, מנכ"ל אקספון 018 - ספקית האינטרנט הרביעית בגודלה בישראל הפועלת רק בשוק הפרטי - רואה במהלך של חברת HOT מט לשוק הסיטונאי בישראל. "אנחנו נשרוד את המתקפה הזו, אבל אני לא בטוח שאחרי מהלך כזה יישאר לנו או למישהו בשוק התקשורת תיאבון להיכנס לשוק הקווי או לכל שוק אחר.

 

המהלך של HOT הוא מהלך הפסדי. אנחנו מוכרים כיום חבילות גלישה ב-35 שקל לחודש לכל מהירות, ורושמים רווחיות נמוכה ולא במהירויות הגבוהות. 20 שקל ל-100 מגה הוא מחיר הפסד".

 

בכיר בשוק התקשורת המקומי טען כי כניסת HOT לשוק הספקיות מהווה "מהלך הסחה" לקראת הכניסה של מירס לשוק. "בעוד החברות מדממות ויתמודדו עם המשבר הנוכחי, למירס יהיה קל הרבה יותר להיכנס", הסביר.

x