רעיון קטן, לייק גדול: הצלחה בפייסבוק לא חייבת לעלות הרבה כסף
לעצב פיצה בעצמך, להעלות תמונות ילדות ולהפוך את תמונת הפרופיל לדמות מצוירת - אלה רק חלק מהרעיונות שהביאו מיליוני מעריצים לעשות לייק לעמודי פייסבוק. "כלכליסט" מציג את הפרויקטים היצירתיים ביותר, שסייעו לחברות לכבוש את הרשת החברתית
כדי להצליח בפייסבוק לא צריך להשקיע בקמפיין של מיליוני דולרים. כל שצריך כדי לגייס מספר גדול של עוקבים הוא רעיון אחד טוב שיביא את הגולשים, יגרום להם להתלהב ולבסוף - לעשות את הלייק המיוחל. אלה רק כמה דוגמאות של הרעיונות היצירתיים והמעניינים ביותר של חברות גדולות וקטנות שידעו ליצור באזז בעמוד שלהן, ברוב הפעמים בלי לשפוך כסף על קמפיינים מטורפים.
Burt's Bees: מציגים את מאחורי הקלעים
רשת מוצרי הקוסמטיקה Burt's Bees זכתה להצלחה אדירה ברשת החברתית לאחר שהחלה להעלות תמונות על המתרחש מאחורי הקלעים של מפעלי החברה, ואף מהמשרדים ומימי גיבוש. בנוסף, החברה מעדכנת את העמוד באופן שוטף במידע שמלמד על המוצרים השונים, דרכי ההכנה שלהם והדגש על שימוש אך ורק במרכיבים טבעיים כגון שמן זית.
מאז, החברה גם הוסיפה מגוון רחב של סרטוני וידיאו, תחרויות, קופונים, חנות לרכישת מוצרים ועוד, והצליחה למנף את ההצלחה הראשונית שלה לאחד מדפי הפייסבוק המצליחים והמוערכים ביותר בעולם, שקטף מספר רב של פרסי ניו־מדיה.
מעריצים: 910 אלף.
Papa John's: מעצבים פיצה בעצמכם
רשת הפיצריות האמריקאית הצליחה להקפיץ את עצמה לליגת הגדולים בפייסבוק ולצבור מיליוני עוקבים אך ורק בזכות קמפיין ייחודי, שהזמין את הגולשים לעצב את הפיצה הרשמית הבאה בעצמם. החברה עצמה הודתה שהיא הופתעה מההיענות, שכללה מאות אלפי הצעות. הסיבה? הפרס: אספקת פיצה לכל החיים, אחוז מכל ההכנסות של הפיצה והופעה בפרסומות של החברה.

החברה המשיכה לצבור פופולריות, לאחר שהחלה לחלק פיצה חינם לכל גולש חדש שעשה לייק לדף וביצע הזמנה ראשונה דרך העמוד. בשנה האחרונה, החברה המשיכה להפעיל את דף הפייסבוק שלה בצורה אקטיבית במיוחד עם תרומות, קופונים, סרטונים, מועדוני לקוחות ועוד.
מעריצים: 2.1 מיליון
מותג הסוכריות הוותיק סקיטלס תמיד התגאה בפרסומות מוזרות ואף מטורפות, אבל הדברים באמת תפסו תאוצה ברגע שהחל להפעיל ברצינות את עמוד הפייסבוק שלו. אנשי סקיטלס הזמינו את הגולשים להעלות סרטונים ועדכוני סטטוס שבהם הם מספרים מה יהיו מוכנים לעשות כדי לקבל אספקת סקיטלס לכל החיים, וחלק מעדכוני הסטטוס הפכו לפרסומות משעשעות מטעם סקיטלס.
במקרה אחר, החברה יצרה תחרות עדכונים שמטרתה היתה להטביע אדם במכל סקיטלס. לאחר כל עדכון סטטוס, החברה שפכה עוד 100 סוכריות סקיטלס על המתמודד שהתנדב למשימה. כל התהליך שודר בשידור חי עד שהמתמודד נכנע לבסוף, לאחר שנשפכו עליו יותר מ־2 מיליון סוכריות.

בנוסף, מפעילה סקיטלס גם דף בשם Mob The Rainbow, שבו היא מזמינה את הגולשים להשתתף במגוון פעילויות רנדומליות, הזויות ומשעשעות, כמו שליחת פרחים לתחנת המשטרה הקרובה.
מעריצים: 19.7 מיליון
Jones Soda: מעצבים בקבוק לכל גולש

החוכמה ברשתות חברתיות היא לעודד את הגולשים לראות את עצמם כחלק מהמותג. חברת ג'ונס סודה, שמייצרת משקאות קלים במגוון עצום של טעמים, מוכרת בעיקר בארה"ב ובאוסטרליה. החברה לוקחת את הרעיון הבסיסי ברשתות חברתיות - הפיכת הגולש לחלק מהמותג - צעד אחד קדימה, ונותנת לאנשים להזמין דרך עמוד הפייסבוק שלה בקבוקים מעוצבים אישיים.
כל בקבוק מגיע עם תווית הנושאת את שם המזמין ותמונת הפרופיל שלו, ואף הודעה אישית שמוטבעת מתחת לפקק. בנוסף, החברה המשיכה עם קו העיצוב האישי, ומנהלת בדף גם תחרויות נושאות פרסים אישיים.
מעריצים: 820 אלף
Skullcandy: מדברים על ספורט מקומי
Skullcandy היא חברה אמריקאית קטנה המתמחה במוצרי נישה לקהל מצומצם: אוזניות קשוחות שבהן ניתן להשתמש גם בזמן ספורט אקסטרים. למרות זאת, היא עדיין הצליחה לצבור יותר ממיליון עוקבים על ידי כך שהשיקה אפליקציה המאפשרת לגולשים ליהנות מכל התוכן שקיים באתר שלה, כמו סטרימינג של מוזיקה, פסי קול וסרטונים, גם דרך עמוד הפייסבוק.
בנוסף, החברה פעילה מאוד ברשתות חברתיות, וכן פתחה חדרי דיונים לחובבי קבוצות ספורט מקומיות. היא גם השיקה כמה פעילויות מעניינות כגון אירוע "השאלה השבועית", שבו גולשים יכולים לשאול את שחקני ה־NBA שאלה אחת מדי שבוע, וזו נענית בצורה פומבית. אירוע נוסף היה תחרות עיצוב שבה הגולשים הציגו עיצובים משלהם לאוזנייה הבאה מבית Skullcandy. הזוכה קיבל 2,500 דולר, גרסה מיוחדת של העיצוב שיצר ואספקה של האוזניות.
מעריצים: כמיליון
Toy Story 3: מאיירים את תמונת הפרופיל

סרט האנימציה הפופולרי עושה שימוש חכם במיוחד ברשתות חברתיות, כדי לגרוף 26.4 מיליון מעריצים ולהפוך לאחד מדפי הפייסבוק הפופולריים ביותר ברשת החברתית.
פיקסר, יוצרת הסרט, הפכה את דף הפייסבוק להצלחה בכמה דרכים: הראשונה על ידי השקת אפליקציה שמאפשרת למשתמשים להפוך את תמונת הפרופיל שלהם ל"אווטאר" של צעצוע מצויר.
דרך נוספת היא התממשקות למשחק הפייסבוק המצליח "פארמוויל". שיתוף הפעולה אפשר למשתמשים לכתוב בעדכון הסטטוס מה היה הצעצוע האהוב עליהם כילדים, ובתמורה קיבלו מטבעות וירטואליים לשימוש במשחק. בנוסף, החברה גם פרצה גבולות בכך שהיתה הראשונה שהחלה למכור כרטיסים לסרט דרך דף הפייסבוק שלה.
מעריצים: 26.4 מיליון
Oreo: חוגגים יום הולדת לגולשים
אוריאו, העוגיות המוכרות, לא הצליחו להגיע לחדירה מרשימה בפייסבוק לפני שהשיקו קמפיינים מבוססי תמונות מצליחים במיוחד. בקמפיין הראשון, החברה הזמינה משתמשים לתייג עוגיות אוריאו בתוך התמונות שלהם, ומדי שבוע נבחרה תמונה אחת שזיכתה את הגולש בפרסים.
בקמפיין אחר, שניסה לעורר את הנוסטלגיה של הגולשים ולחזק את המותג, אוריאו הזמינה את הגולשים להעלות תמונות ישנות שלהם מיומם הראשון בבית הספר. התמונות האלו פורסמו עם קמפיין משותף של ארגון הצדקה Feed America. בהמשך הרחיבה החברה את הדף שלה, והיום הוא כולל גלריות של תחרויות אכילה מקומיות שיצרו המעריצים, וכן תמונה יומית של אחד הגולשים שחוגג באותו יום את יום הולדתו.
מעריצים: 24 מיליון



