$
כלכליסט-טק

סמסונג מזנקת קדימה: שיווקה 300 מיליון טלפונים ב-11 חודשים

החברה הדרום קוריאנית ממשיכה למצב את עצמה כיצרנית הסלולר הגדולה בעולם ומתגאה - מכרנו מאות מיליוני טלפונים עוד לפני פתיחת תקופת החגים

עומר כביר 17:17 12.12.11

 

סמסונג הפיצה כ-300 מיליון טלפונים סלולריים מכל הסוגים מתחילת 2011 ועד סוף נובמבר; כך הודיעה אתמול ענקית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית. זאת עליה של 7% לעומת שנה שעברה, ללא שקלול מכירות תקופת החגים בדצמבר, הנחשבת לעמוסה במיוחד. "אנו מצפים להעביר את ההצלחה הזו גם לתוך 2012", אמר ג'י.קי שין, נשיא סמסונג מובייל.

 

זהו הישג משמעותי בעבור החברה המצביע על גידול ניכר במכירות הטלפונים הסלולריים שלה: ב-2010 מכרה החברה 280 מיליון טלפונים סלולריים, וב-2005 המספר עמד על 100 מיליון בלבד. עם זאת, בדומה לרוב יצרניות מכשירי הסלולר, החברה רק מדווחת על נתוני הפצה לנקודות המכירה והספקיות השונות, ולא נתוני המכירות בפועל. גם לא ידוע מה שיעור הסמארטפונים מבין כלל המכשירים שייצרה.

 

נוקיה, לשם השוואה, עברה כבר ב-2007 את קו ייצור 400 מיליון המכשירים. לפי הנתונים הלא רשמיים של חברת המחקר גרטנר, בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הנוכחית נוקיה מכרה בפועל קרוב ל-311 מיליון מכשירים.

 

אולם בגלל הכשלונות של נוקיה בחדירתה לעולם הסמארטפונים, וההתחזקות האדירה של מערכת ההפעלה אנדרואיד, ההערכות כיום מדברות על כך שהחברה הדרום קוריאנית מכרה יותר טלפונים חכמים ממקבילתה הפינית ויתכן וגם עקפה אותה בסך מכירות שוק הסלולר. לפי נתוני גרטנר, סמסונג עקפה ברבעון השלישי את מכירות נוקיה בשוק הטלפונים החכמים.

 

כאמור, החברה אינה נוטה לפרסם נתוני מכירות רשמיים. הנתון העדכני האחרון של מכשיר הדגל שלה, גלקסי S2, היה ביולי ועמד על 10 מיליון יחידות לפני השקתו בארצות הברית.

x