הסמארטפון שלא מאחר
דרואיד רייזר של מוטורולה מגיע אלינו שבועיים אחרי ההשקה בארה"ב, ואולי מסמן מפנה בפער בין ישראל לעולם בתחום הסלולרי
מדוע שוק היבואניות הפרטיות של הסמארטפונים בארץ זוכה להצלחה? לכאורה, הסיבה היא המחיר בלבד. בעוד שאצל חברות הסלולר ניתן למצוא מכשירים במחירים של 3,000 או 4,000 שקל, אצל היבואנים הפרטיים המחירים זולים לפעמים ב־50%. בנוסף, היבואנים הפרטיים - הממוסדים יותר ופחות, החוקיים יותר ופחות - מאפשרים רכישה של מכשירים נחשקים ללא חוזה מורכב ובמחיר סביר.
אבל זה לא רק המחיר או ההשתחררות מכבלי המפעיל, אלא הזמן הקצר שלוקח לחנויות שאינן חברות הסלולר להביא את המכשירים הכי חדשים בשוק: האייפון החדש, ה־HTC האחרון והגלקסי המתקדם ביותר. לפעמים עם גיור לעברית, לפעמים בלי. לפעמים בקופסה המקורית (עם לוגו של AT&T) ולפעמים בלעדיה. בזמן שאילוצי התאימות והשיווק של חברות הסלולר מעכבים את הגעת המכשירים, הצרכנים הפרטיים קונים את הסמארטפון החדש ביותר ויכולים לרוץ ולהשוויץ בפני החבר'ה.
לכאורה זה לא איום של ממש על סלקום, פרטנר ופלאפון, שעדיין מוכרות כמויות גדולות יותר של המכשירים לכלל עם ישראל. אבל כל מגמה סופה להתמתן ולהתהפך, ובחברות הסלולר כבר מתחילים להבין שהם מפסידים כסף רב על מכשירים שמגיעים באיחור. המצב מתסכל אף יותר עבור היבואניות של HTC, סוני אריקסון ואחרים, כאשר פאר יצירתן מגיע לישראל לפעמים קרוב לשנה לאחר השקתו בשאר העולם. ה-Incredible S של HTC, למשל, שהושק לאחרונה בארץ, הושק בחו"ל כבר בפברואר השנה.
לכן, טוב לדעת שיש יוצאים מן הכלל: הדרואיד Razr, שיושק בשבוע הבא באורנג' ובסלקום (ובעוד חודש בפלאפון), מגיע לארץ באותו חודש שבו הוא מושק בשאר העולם, וכשבועיים בלבד אחרי תחילת המכירה בארה"ב. זו דוגמה יפה למכשיר מסקרן, שקיבל ביקורות טובות בחו"ל וצפוי להגיע לידיים רבות, לא בשל הפריסה הנוחה לתשלומים שמציעות המפעילות או התמיכה הטכנית שמציעה מוטורולה מוביליטי ישראל, פשוט מפני שהוא הגיע אליהן ראשון, ולא לחנויות הפרטיות. במוטורולה מבטיחים שהמכשירים הבאים יגיעו בפער קטן עוד יותר, הכרזה שנצטרך לבחון בהמשך.


