ישראל מתחברת לכלכלה
 

טכנולוגי

מילון כלכליסט
מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר
מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר 
צילום: בלומברג
האפליקציה הסלולרית של Videosurf
האפליקציה הסלולרית של Videosurf 
מניות קשורות לכתבה
    חדשות טכנולוגיות מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    בלעדי "כלכליסט": מיקרוסופט רוכשת את חברת וידיאו סרף הישראלית ב-70 מיליון דולר

    לפי ההערכה, מיקרוסופט רכשה את חברת הסטארט־אפ, שפיתחה מנוע ויזואלי לסרטים, כדי לחזק את יכולת החיפוש במנוע בינג

    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    חברת הסטארט־אפ VideoSurf, שהוקמה על ידי ארבעה יזמים ישראלים, נמכרה אמש (ב') למיקרוסופט תמורת כ־70 מיליון דולר - כך נודע ל"כלכליסט". החברה, הממוקמת בסן־מטאו שבקליפורניה, הוקמה על ידי ליאור דלגו, פרופ' אחי ברנדט, ד"ר איתן שרון ושי דלג'ו. לפני כן הקים דלגו את FareChase,

    מנוע החיפוש הראשון לטיסות ונסיעות, אשר נמכר ליאהו באוגוסט 2004



    גם חלק ניכר מהמשקיעים מאחורי החברה הם ישראלים, ובהם המשקיע הפרטי חנן גילוץ, ממייסדי אורבוטק ואחד המשקיעים הראשונים בחברה. באפריל האחרון נכנסה קרן פיטנגו הישראלית להשקעה בחברה, הובילה סבב של 16 מיליון דולר ולפי הערכות השקיעה בחברה לפחות 8 מיליון דולר. ככל הנראה, העסקה תעניק לפיטנגו החזר של פי 3–2 על הכסף בתוך פחות משנה - הישג מרשים לקרן הון סיכון בימים אלה. את ההשקעה בחברה האמריקאית ניהל מטעם פיטנגו השותף הישראלי איתן בק.

     

    רשימת המשקיעים המכובדת בחברה כוללת שמות גדולים כמו אל גור, לשעבר סגן נשיא ארצות הברית, שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, לשעבר סגנית נשיא למכירות ותפעול בגוגל, דייב גולדברג וקרן ההון סיכון של מפעילת הסלולר ורייזון. לפי אתר המחקר IVC, מאז הקמתה לפני חמש שנים הושקעו בחברה 28 מיליון דולר.

     

    חברת וידיאו סרף פיתחה מנוע חיפוש ויזואלי לסרטים, המאפשר זיהוי של בני אדם ועצמים בסרטונים וחיפוש סרטים לפי המשתתפים בהם. מנוע החיפוש של החברה מאנדקס יותר מ־250 מיליון סרטונים מאתרים שונים כגון יוטיוב, CNN ופייסבוק, ומשמש גם כמנוע החיפוש באתרים מובילים, בראשם CBS ו"וורנר ברדרס". החברה דיווחה בחודש אפריל על 20 מיליון משתמשים בחודש לאתר החברה ולאלפיקציות שלה לסמארטפונים וטאבלטים.

     

    "כשאתה מחפש תוכן מסוים, למשל מרדף מכוניות, אנחנו מסתכלים על כל התוכן ומשווים את הקטעים של כל הקליפים מיוטיוב ומשאר המקורות למאגר המידע שלנו, הכולל סרטונים שסרקנו בעבר, ואנחנו יודעים שיש בהם מרדפי מכוניות", הסביר בעבר שרון ל"כלכליסט". "אנחנו מזהים ויזואלית את המבנה של התוכן ומה באמת משודר בו".

     

    את הכנסתיה גוזרת וידיאו סרף מתוצאות חיפוש מקודמות, בדומה לגוגל. החברה דיווחה בחודש אפריל על 20 מיליון משתמשים בחודש לאתר החברה ולאפליקציות שלה לסמארטפונים ולטאבלטים. לפי ההערכה, מיקרוסופט רכשה את החברה כדי לחזק את יכולות החיפוש שלה במנוע החיפוש בינג,  במטרה להגדיל את נתח השוק שלה בתחום החיפוש על חשבון גוגל.

     

    המדען הראשי של וידיאו סרף הוא פרופ' אכי ברנדט ממכון וייצמן, שהמציא טכניקות חישוב מהיר מרובה-סריגים (Multi-Grid) המשמשת את וידיאו סרף לחישוב אלגוריתמים מורכבים תוך שמירה על ביצועים מהירים. מנהל הטכנולוגיות הראשי הוא שרון, לשעבר איש הטכניון. המייסד הרביעי, שי דלג'ו, מנהל התפעול הראשי, עמד בראש צוות המהנדסים של FareChase לפני שעבר לתכנון ארכיטקטורת מערכות ותפעול ב-Yahoo! Answers.

     

    תגובות וידיאו סרף טרם התקבלה. מיקרוסופט אישרה כי רכשה את וידאו סרף.

    קבלו למייל את כל חדשות הטכנולוגיה בניוזלטר יומי. לחצו להרשמה

     


    3 תגובות ל ”בלעדי "כלכליסט": מיקרוסופט רוכשת את חברת וידיאו סרף הישראלית ב-70 מיליון דולר“

    (3 תגובות)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות