פייסבוק: כך אנו מנטרים את פעילות הגולשים ברשת
בראיון ייחודי מסוגו ל-USA Today, חושפים ברשת החברתית את האופן שבו החברה עוקבת אחרי המשתמשים
על רקע ההסתבכות האחרונה של פייסבוק עם רשויות המסחר, שטוענת כי פייסבוק ממשיכה לעקוב אחר גולשים גם כאשר אלו מתנתקים ממנה - מתראיינים בכירים בחברה ל-USA Today ומגלים לראשונה איך הכל עובד.
מטבע הדברים, חלק נרחב מהראיון מוקדש להדיפת החשדות נגד פייסבוק. בין היתר טוענים בחברה כי החברה לא עוקבת אחר המשתמשים כאשר הם אינם מחוברים - למרות שהיא יכולה לעשות כן.
לצד טענות אלו, הראיון מכיל גם לא מעט פרטים על טכניקת המעקב - שרובה ככולה מתבססת על Cookies שבמחשב. כשהמשתמש יוצר חשבון, מוחדרות שתי Cookies לדפדפן - אחת רגילה ואחת זמנית (Session Cookie). כאשר הוא לא יוצר חשבון, פייסבוק משתמשת רק ב-Cookie רגיל (Browsr Cookie).
בנוסף, כאשר המשתמש עושה שימוש באתר חיוני או בתוסף שיש לו אינטגרציה עם פייסבוק (למשל, דרך כפתור Like), פייסבוק מקבלת מידע על הזמן ועל סוג האתר, כמו גם "כתובת IP, רזולוציית מסך, סוג דפדפן" ואחרים. לפי פייסבוק היא שומרת את המידע עד 90 יום בלבד. עם זאת, ה-Session Cookie, שמופעלת רק כשהמשתמש מחובר, שומרת מידע אישי יותר, כמו שם, כתובת מייל , רשימת חברים ועוד - הכל דרך כפתורי ה-Like.
לדברי פייסבוק, היא אינה היחידה שנוקטת בטקטיקות "מעקב" אלו, וגם גוגל, מיקרוסופט ויאהו עושות דברים דומים.
יש לציין שבראיון פייסבוק אינה מכחישה שהיא משתמשת במידע האישי שנאסף על ידי ה-Cookies כדי למשוך מפרסמים. אחת מהטענות שחשובות ביותר נגד החברה בשנים האחרונות היא שהיא סוחרת במידע האישי של משתמשי הרשת עם מפרסמים ובעצם "לקוחותיה" הם לא המשתמשים, אלא המפרסמים עצמם.


