הרשת החברתית של מיקרוסופט נחשפת
האתר The Verge הציג פרטים על אתר בשם Socl, שאליו ניתן להיכנס בעזרת הזמנה. העיצוב דומה לפייסבוק - אבל ההתמקדות היא בחיפוש. בהתחשב בשת"פ בין בינג לפייסבוק, לא בטוח שהפרויקט יהפוך לפומבי
האם מיקרוסופט בדרך להשיק רשת חברתית משלה? האתר The Verge חשף אמש (ג') פרטים על Socl, רשת חברתית של מיקרוסופט המוגבלת לבעלי הזמנות, ושכלל לא ברור האם היא אכן מתכוונת להפוך לנחלת הכלל. הפרויקט מבוצע בידי קבוצת FUSE של מיקרוסופט, העוסקת במיזמים עתידיים.
מידע ראשוני על Socl נחשף באוגוסט, כאשר מיקרוסופט פרסמה – כנראה בטעות – אתר שכונה Tulalip, שפעל תחת הכתובת socl.com, ושאמור היה להיות מנוע חיפוש חברתי. מיקרוסופט הסירה את האתר מהרשת במהירות.
על פי המידע של The Verge, הרעיון של חיפוש חברתי עומד בלב הפרויקט. האתר נראה דומה מאוד, מבחינה עיצובית, לפייסבוק, אך המשתמש אינו מתבקש לכתוב סטטוס, אלא "מה אני מחפש", כשהמטרה היא לאפשר לחבריו של המשתמש לסייע לו בחיפוש. המנוע שמאחורי החיפוש הוא, כמובן, בינג של מיקרוסופט.
החיפוש מבוסס על תגיות, וחבריו של המשתמש יכולים להעיר על תוצאות החיפוש שלו, ולהמליץ או לדחות חלק מהן. בנוסף, יכול הגולש לפרסם גם הודעות שאינן חיפושים. פיצ'ר מומלץ של השירות נקרא Video party, שבו המשתמש יכול להזמין את חבריו לצפות יחדיו בסרטוני יוטיוב. השירות לא תומך בסרטונים אחרים, לפחות לא בשלב זה, אלא דווקא באתר השייך לגוגל. שירות הווידאו מופעל כולו באמצעות HTML 5, ולא באמצעות פלאש או תחליף מיקרוסופט שלו, סילברלייט.

Socl מאפשר לגולשים להירשם באמצעות חשבון פייסבוק או טוויטר, ולקשר בין החשבונות. לפי הדיווח, מיקרוסופט מתכוונת לבצע ניסוי פומבי ברשת החברתית במועד שעדיין אינו ידוע, אך ספק אם מיקרוסופט אכן מתכוונת לפתוח את הפרויקט לקהל הרחב: נסיונותיה של גוגל להתחרות בפייסבוק באמצעות גוגל+ נתקלים בקשיים ניכרים, ולמיקרוסופט יש הסכם שיתוף פעולה בין פייסבוק ובינג. הצגת שירות מתחרה צפויה לפגוע בשיתוף הפעולה הזה.


