אנליסט מגולדמן מזהיר: הדרישה לאייפד תרד אם אפל לא תחתוך מחירים
על רקע השקת הקינדל פייר של אמזון, מעריך ביל סנופ כי על אפל להציע דגם בסיסי יותר של הטאבלט מתוצרתה - ולשלב בו את סירי
10:54
15.11.11
האנליסט ביל סנופ, מחברת ההשקעות גולדמן זאקס, מעריך כי הדרישה לאייפד צפויה לרדת, אלא אם תשנה אפל באופן מהותי את האופן שבו היא משווקת את המכשיר - כך דיווח אמש (ב') "הביזנס אינסיידר".
סנופ אמנם מעריך כי מכירות האייפד ברבעון הנוכחי יעמדו ביעדים שהוקצבו, אך מעבר לו תתקשה אפל לשווק את הטאבלט באותה רמת הצלחה אלא אם תנקוט שני צעדים חשובים. הראשון הוא הפחתת מחירים: בשוק קיימים כעת שורה של טאבלטים זולים יותר מהאייפד, כשהקינדל פייר של אמזון, המושק בימים אלה, עולה כ-200 דולר (לעומת 500 דולר בעבור דגם בסיסי של האייפד) ומושך הרבה מאוד תשומת לב.
לדברי סנופ, מחירו של האייפד "כבר היה צריך לרדת לפני זמן רב," והוא הציע כי אפל תשחרר גרסה פשוטה יותר של המכשיר, עם שמונה גיגה-בייט של זכרון (הגרסה הבסיסית הנוכחית מציעה 16 גיגה-בייט). הוא מעריך עוד כי אפל תצליח למשוך לקוחות נוספים לאייפד אם היא תאפשר שימוש בסירי, העוזרת הווירטואלית שמקבלת פקודות קוליות וקיימת באייפון 4S.
על פי הנתונים של סנופ, האייפד זוכה לצמיחה המהירה ביותר מבין מוצרי הדגל של אפל: בששת הרבעונים הראשונים לקיומו בשוק הוא מכר כ-40 מיליון יחידות, בהשוואה למכירות של כ-12 מיליון אייפונים וכמיליון אייפודים בשנה וחצי שלאחר השקתם. לאייפד לא היתה כמעט כל תחרות עם צאתו לשוק, והוא החזיק בנתח של כ-97%, אך המתחרים מיהרו להוציא טאבלטים משלהם - וקומסקור העריכה לאחרונה כי עד סוף 2012 יעמוד נתח השוק של אפל על כ-66.7% בלבד.


