השקה זמנית: למה המשחק שוב מקרטע?
החברות ממהרות להפיץ משחקים, גם אם הם כוללים באגים. אולי הגיע הזמן לקבל את זה בהבנה ולדאוג להתקין את העדכונים בזמן
חברת קרברוס הקנדית שחררה לפני כשבועיים את Sword of the Stars 2. המשחק הפך במהרה למיקרו-קוסמוס של קהילת הגיימרים, עקב השקה מקרטעת ועמוסת באגים. חלק מהשחקנים זעמו ודרשו החזר כספי על "מוצר פגום", בעוד שאחרים הזכירו שמשחקי מחשב סובלים מבעיות בזמן ההשקה.
הקרב בין המחנות העלה את השאלה - האם מותר לנו לצפות ממשחקי מחשב ותוכנות לאותם סטנדרטים שאנו מצפים להם כאשר אנו קונים רהיט או מוצר אלקטרוניקה? תוכנות מורכבות יותר ממוצר פיזי, ואת התקלות בהן הרבה יותר קשה לגלות. בנוסף, כיום ניתן לשייף ולשדרג אותן באמצעות עדכונים, והשקה מקרטעת היא פחות בעייתית היום מבעבר.
מצד שני נראה כאילו המפתחים מקלים ראש, ויותר ויותר משחקים יוצאים לשוק במהירות במטרה לקצור רווח בטווח הקצר. תקציבי הפיתוח הגדלים והולכים וההתמסחרות של התעשייה הפכו את הגישה הרווחת ל"שחרר עכשיו, דאג לבעיות לאחר מכן".
קרברוס התנצלה, הבטיחה לתקן את המשחק בתוך כחודש, לספק החזר כספי לכל השחקנים שירצו בכך ואף לחלק בונוסים בחינם. אבל בשנים האחרונות ניתן לראות שהתעשייה בוחנת כמה מודלים כלכליים. ייתכן שבעתיד גם הרעיון של "השקת משחק" ישתנה, ותוכן נוסף למשחק ישוחרר כל הזמן.
וחשוב מכך, ייתכן שמדובר בדבר טוב לכולנו. האינטרנט הוא כבר ערוץ ההפצה העיקרי למשחקים, וחנויות דיגיטליות שולטות ברוב השוק. אולי הגיע הזמן שנחשוב אחרת על המשחקים, ונתייחס אליהם כאל מוצר מתפתח.


