$
כלכליסט-טק

דיסני ויוטיוב בדרך לשיתוף פעולה

דיסני, שמתקשה לעשות שימוש מוצלח ברשת, תיכנס לעסקת שיתוף תוכן מצומצמת עם אתר הווידיאו ותפיק עבורו סדרות מקור קצרות

יוסי גורביץ 11:28 07.11.11

 

מיקי מאוס פוגש את הלולקאט: ענקית הבידור לילדים דיסני ואתר הסרטונים יוטיוב השייך לגוגל צפויות להודיע היום (ב') על עסקת שיתוף תוכן ביניהן, ובמסגרתה תיצור דיסני מספר סדרות מקור קצרות שישודרו ביוטיוב ובערוץ שלה, Disney.com - כך דיווח אמש "הניו יורק טיימס". היקף העסקה בין שתי החברות מוגבל יחסית לפי שעה – בין 15-10 מיליון דולר. עם זאת, להערכת "הניו יורק טיימס", הוא מועיל במידה ניכרת לשתי החברות.

 

דיסני מתקשה כיום להפיץ את התוכן שלה ברשת, והאתר שלה נחשב לאיטי, קשה לניווט וממוסחר יתר על המידה. החטיבה המקוונת של דיסני, Disney Interactive, מפסידה כספים בעקביות: בשנה האחרונה היא הפסידה כ-300 מיליון דולר. גם מספר המבקרים באתר יורד במהירות: על פי נתוני חברת המדידה קומסקור, בספטמבר 2011 ביקרו בו כ-12.7 מיליון מבקרים יחודיים (יוניקים) בלבד, בהשוואה ל-17.9 מיליון ביוני השנה.

 

יוטיוב, מצידה, מעוניינת לעודד הורים לשלוח את ילדיהם לצפות באתר, שלעתים קרובות הוא פרוע ובלתי מבוקר, וכולל גם תכנים מיניים ואלימים (לפחות עד שמושכים את תשומת לב מנהלי האתר, שמגבילים את הצפייה בסרטונים או מסירים אותם). שיתוף פעולה עם אחת מחברות הבידור לילדים המובילות בעולם עשוי ליוטיוב בכך.

 

ההסכם עם דיסני משתלב בשורה של מהלכים דומים שנוקטת גוגל בשנים האחרונות, כמו חתימת חוזים להצגת סרטים ישנים ביוטיוב ויצירת ערוצי תוכן ייחודיים, שמטרתם "לביית" את השירות ולהפוך אותו למותג איכותי – שכן מפרסמים רבים נרתעים מתוכן גולשים.

 

דיסני תיצור שמונה סדרות מקור של סרטונים קצרים עבור יוטיוב, והערוץ הייחודי שלה גם ישדר מדי יום סרטון שנוצר על ידי גולשי יוטיוב ושייבחר על ידי החברה. באתר הווידיאו הבהירו כי אין לראות בעסקה נסיון מצד יוטיוב להיכנס גם לתחום יצירת התוכן, וכי האתר ימשיך להתמקד בהפצת תכנים.
x