אנגרי בירדס: חצי מיליארד הורדות, 200 אלף שנות משחק
יצרנית המשחקים רוביו שחררה נתונים המעידים על ההיסטריה סביב הציפורים הזועמות. השלבים הבאים: התרחבות בסין ואולי גם הנפקה
המשחק הפופולרי אנגרי בירדס זכה ליותר מחצי מיליארד הורדות - כך עולה מהודעה שפרסמה היום (ד') המפתחת הפינית של המשחק, Rovio. אנגרי בירדס היא אפליקציית הסלולר הפופולרית ביותר בכל הזמנים, וככל הנראה גם משחק הווידיאו הנפוץ ביותר אי פעם.
המספר שמציגה Rovio כולל את היקף ההורדות של אנגרי בירדס לכל מערכות ההפעלה הניידות, בהן iOS של האייפון והאייפד, אנדרואיד, סימביאן, ווינדוס פון ו-webOS. בנוסף הוא כולל גרסאות של המשחק כאפליקציית רשת וכאלה המיועדות ל-PC ולקונסולות פלייסטיישן.
לפי המפתחת, אנגרי בירדס היא האפליקציה המובילה ב-79 מדינות מסביב לעולם, ובסך הכל מאות מיליוני השחקנים שיחקו ביחד כ-266 מיליארד שלבים, צברו 44 מיליארד כוכבים ויידו לא פחות מ-400 מיליארד ציפורים זועמות על גבי חזירים - במהלך 200 אלף שנות משחק בסך הכל, כש-570 שנות משחק חדשות נצברות מדי יום.
בעקבות ההצלחה המסחררת שלה זכה המשחק, מאז יצא לראשונה לפני כשנתיים, הוציאה החברה גרסה בשם Seasons לרגל חג המולד, וכן גרסה בשם Rio על מנת לקדם סרט אנימציה של פוקס הנושא את אותו השם.
רוביו גם הודיעה על שיתוף פעולה עם חברות ענק, כגון סטארבקס, לחלוקת פרסים לשחקנים מצטיינים. כמו כן היא הוציאה משחק לוח מבוסס אנגרי בירדס בשיתוף חברת הצעצועים מאטל, ובימים אלה הופך סיפורן של הציפורים הזועמות לסרט אנימציה באורך מלא. מנכ"ל החברה, פיטר וסטרבקה, רמז לאחרונה בכנס TechCrunch Disrupt בבייג'ינג שהחברה תשקול אפשרות לצאת להנפקה פומבית בשנה הבאה.
ציפורים סיניות
לאחרונה הודיעה רוביו כי בכוונתה להשיק גרסה מיוחדת של המשחק לשוק הסיני, שם נרשמו חמישית מההורדות. החברה הוציאה בחודש שעבר עדכון עונתי ל-Seasonsלכבוד פסטיבל הסתיו הסיני. ההצלחה שלה זוכה אנגרי בירדס בסין יוצרת, כצפוי, גם תעשיית חיקויים ענפה, ואנליסטים אף העריכו שאנגרי בירדס הוא כיום המותג המועתק ביותר בסין.
אבל ברוביו, כך נראה, לא מודאגים מכך: בכנס בבייג'ינג ציין וסטרבקה כי הפיראטיות בעיניו היא "דבר מבורך, המסמל את הצלחת המשחק". הוא הוסיף שהשימוש הפיראטי במותג בסין - המקיף מוצרי אלקטרוניקה, בובות, בלונים ואפילו מתקני ענק בגני שעשועים - מהווה השראה עבורו. "זה מוכיח שיש ביקוש, כולל ביקוש למוצרים פיזיים. כמובן שנרצה למכור מוצרים איכותיים תחת רישיון, אבל בו זמנית אנחנו גם שמחים שהמותג כל כך מצליח".
מנכ"ל יצרנית המשחקים ציין כי החברה מעוניינת לקדם את נוכחותה בסין, כולל פתיחת חנויות שימכרו מוצרים חוקיים המבוססים על אנגרי בירדס. הוא מצפה שהחברה תכניס 100 מיליון דולר ב-2012 ממכירת סחורה ממותגת, וציין שהחברה מכרה עד כה למעלה מ-10 מיליון בובות אנגרי בירדס ברחבי העולם. "יש לנו כנראה יותר כוח הפצה מכל סטודיו הוליוודי", הוסיף וסטרבקה.


