הוצאות המו"פ של אפל בנקודה הנמוכה ביותר - מוציאה הרבה פחות מהמתחרים
שיעור הוצאות המו"פ של אפל ירד בשנים האחרונות, וכעת הוא עומד על 2.2% מההכנסות בלבד. לשם השוואה, מיקרוסופט משקיעה 13% במו"פ, וגוגל 14%
שיעור ההוצאות של אפל על מחקר ופיתוח הגיע השנה לנקודת השפל שלו: 2.2% מהכנסות החברה בלבד. כך דיווח אתר ZDNet, בהתבסס על דו"חות החברה לשלושת הרבעונים הראשונים של 2011. הסכום המדויק שהוציאה אפל היה 1.78 מיליארדי דולרים, כאשר הערכות השנתיות להכנסותיה של אפל עומדת על 109 מיליארד דולר.
בשנים האחרונות נרשמת ירידה בהוצאות של אפל על מחקר ופיתוח: בשנת הכספים 2000 עמד השיעור על כחמישה אחוזים, ובשנים 2001-2003 על שמונה אחוזים. בשנים 2004-2005 ירד השיעור באופן חד לארבעה אחוזים, ב-2006 הוא עמד על 3.7%, ב-2007 על 3.3%, ב-2008 הוא עלה קלות ועמד על 3.4%, ב-2009 ירד ל-3.1% וכעת, כאמור, ל-2.2%. אחת מהסיבות לירידה היא גם העליה המשמעותית בהכנסותיה של אפל - שעמד על 5.36 מיליארד דולר בלבד ב-2001.
ZDNet מציין שזהו שיעור נמוך במיוחד, וכי כאשר חברות אחרות השקיעו שיעור גבוה יותר – הוא מצטט שיעור השקעה של 3% מצד HP – הן נתקלו בביקורת שמדובר בהשקעה נמוכה מדי. לשם השוואה, מיקרוסופט השקיעה 13% במו"פ במהלך שנת הכספים 2011, ו-14% במהלך 2010. גוגל השקיעה שיעור דומה - -כ-14% - בתשעת החודשים הראשונים של 2011.
חברות השבבים Nvidia ו-ATI השקיעו למעלה מ-20% במהלך השנה שעברה, בעוד שאינטל השקיעה ב-2010 כ-15% מהכנסותייה השנתיות במחקר ובפיתוח. IBM השקיעה שישה אחוזים בעקביות, במשך שנים; דל, מצד שני, משקיעה במחקר ופיתוח רק אחוז אחד.
לטענת ZDNet, אפל יכולה להרשות לעצמה להשקיע פחות במו"פ, משום שכעת היא קוצרת את פירות ההשקעה הכבדה בראשית העשור הקודם.
עם זאת, לפני נתוני ZDNet, ההשקעה של אפל במו"פ כאחוז מההכנסות מעולם לא הייתה גבוהה במיוחד יחסית למתחרות. ללא ספק, מדובר במידע שהמתחרות - כגון סמסונג - לא יהססו לנצל על מנת לנגח את טענותיה של אפל לגבי ההשקעה הגבוהה שלה בחדשנות ויצירתיות.


