$
כלכליסט-טק

יוטיוב מאפשרת כעת סחר ישיר בין אמנים ומשתמשים

באתר הודיעו על השקת ה-Merch Store, שתאפשר לאמנים למכור סחורה ישירות למעריציהם, בכלל זה כרטיסים להופעות ולמפגשים

יוסי גורביץ 11:10 17.10.11

 

יוטיוב ממשיך לחפש את עצמו: האתר שהחל את דרכו כאתר שיתוף של תוכן של משתמשים, ועבר שורה של נסיונות על ידי גוגל לקראת הפיכתו לערוץ תוכן יוקרתי, יתחיל בקרוב לאפשר לאמנים לבוא במגע ישיר, בעיקר מגע מסחרי ישיר, עם מעריציהם. כך הודיעה החברה אמש (א') בבלוג שלה.

 

יוטיוב ישיק בקרוב פיצ'ר שייקרא Merch Store (קיצור של מרצ'נדייזינג, סחורות נלוות), שיאפשר לשותפי התוכן של יוטיוב למכור למעריצים שלהם ישירות מרצ'נדייזינג של היוצרים, כגון חולצות, כמו גם יאפשר להם להוריד שירים, להזמין כרטיסים למופעים ולהגיע למפגשים (Meetups).

 

יוטיוב הודיעה כי הורדת המוזיקה תתבצע באמצעות שותפי תוכן אחרים שלה, חנות המוזיקה של אמזון וחנות המוזיקה של אפל, האייטיונז. מכירת כרטיסים למופעים תתבצע דרך SongKick. יוטיוב תיארה את המהלך כמיועד לאפשר למוזיקאים ומופיעים אחרים להתחיל את הקריירה שלהם באמצעות האתר. ביום חמישי צפוי יוטיוב להציג אירוע רשמי של הפיצ'ר החדש, בהשתתפות שורה של אמנים.

 

יוטיוב הוא אתר הווידאו המוביל ברשת: מהנתונים האחרונים שחשפה גוגל, הבעלים התאגידיים של האתר, עולה כי מדי יום, צופים המשתמשים בכשלושה מיליארדי סרטונים באתר, וכי מספר הגולשים בו מגיע לכ-800 מיליונים מדי חודש.
x