$
כלכליסט-טק

"סיליקון אלי": אורן נצר, אורי אלון וגל טריפון בין 100 המשפיעים ברשת

הישראלים העומדים מאחורי מדיה-מיינד, דאבל וריפיי וג'ולפאן נבחרו על ידי הבלוג הנחשב כשלושה מהאנשים המשפיעים ביותר בזירה הניו יורקית

אסף גלעד 18:33 10.10.11

 

הבלוג "סיליקון אלי", התשובה הניו-יורקית לטק-קראנץ', מדרג את 100 האנשים המשפיעים בזירת האינטרנט הניו יורקית. בדירוג שהתפרסם בשבוע שעבר פורסמו שמותיהם של שלושה ישראלים.

 

במקום הגבוה ביותר (50) נמצא מייסד ומנכ"ל מדיה-מיינד (אייבלאסטר לשעבר), גל טריפון. לאחר שמכר את מדיה-מיינד לתאגיד האינטרנט DG תמורת חצי מיליארד דולר, הפך טריפון לסמנכ"ל התחום הדיגיטלי של אחת מחברות האינטרנט הגדולות בניו-יורק, ומטבע הדברים לאחד המשפיעים על זירת הפרסום המקוונת.

 

אורן נצר, ממייסדי צ'קמייט ומי שייסד ומנהל כיום את דאבל וריפיי, הגיע למקום ה-79. דאבל וריפיי שולטת כיום בשוק הווריפיקציה של הפרסום המקוון, כלומר מוודאת עבור תאגידים שמודעות הפרסום שלהם אינן נכללות באתרים לא ראויים. "דאבל וריפיי היא אחת מאותן חברות שכולם מדברים עליהן בתעשיית הפרסום בניו יורק", נכתב בבלוג. "נצר ייסד את דאבל וריפיי בשנת 2008 במטרה להעלות את הסטנדרטים של הפרסום המקוון".

 

במקום ה-80 ברשימה, מקום אחד מתחת לנצר, דורג הישראלי אורי אלון שהתפרסם לאחרונה עם מכירת חברת Julpan לטוויטר בעשרות מיליוני דולרים. כחלק מן העסקה מונה אלון למנהל תחום ההנדסה ואחראי על תחום החיפוש בטוויטר, ומשרדי ג'ולפאן בניו יורק הפכו למעשה למרכז הפעילות של טוויטר בעיר. Julpan מפתחת מנוע חיפוש לרשתות חברתיות, שהתוצאות המוצגות בו מבוססות על הפעילות השוטפת של המשתמש ולא על הקלדת שאילתות. זהו האקזיט השני שרשם אלון: בשנת 2006, כשהיה בן 26 בלבד, מכר לגוגל אלגוריתם חיפוש בשם אוריון, שאותו פיתח כחלק מעבודת הדוקטורט שלו.

 

למקום הראשון בדירוג הגיעה אריאנה האפינגטון, מייסדת 'האפינגטון פוסט'; למקום השני הגיעו סטיב מרטוצ'י וג'ארד הכט, שהקימו ומכרו את שירות ההודעות החינמי GroupMe לסקייפ; במקום השלישי דורגו מייסדי פורסקוור, שמעסיקה בניו יורק 85 עובדים וגייסה לאחרונה 50 מיליון דולר לפי שווי של 600 מיליון.
x