אנליסטים: ההכנסות מפרסום בפייסבוק יעמדו השנה על 3.8 מיליארד דולר
חברת eMarketer מעריכה כי כלל ההכנסות מפרסום ברשתות חברתיות יגיעו ל-5.5 מיליארד דולר, ויזנקו ל-10 מיליארד בעוד שנתיים
15:18
06.10.11
ההכנסות מפרסום ברשתות חברתיות צפויות להסתכם בכ-5.5 מיליארד דולר במהלך השנה הנוכחית, ולהגיע עד ל-10 מיליארד במהלך 2013 - כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת המעקב eMarketer אתמול (ד'). ההערכה כוללת פרסומות ברחבי העולם: חלקו של השוק האמריקאי בפרסומות במהלך 2011 צפוי לעמוד על כמחצית מכך, 2.74 מיליארד דולר.
עוד מעריכה eMarketer כי צמיחת ההכנסות מפרסום ברשת חברתית תהיה השנה בשיאה, וכי היא צפויה לרדת בשנים הקרובות. ההכנסות מפרסום ברשתות חברתיות צמחו בשיעור של 49.6% ב-2010, הן צפויות לעלות בכ-55.6% במהלך 2011 – אבל רק בשיעור של 45% ב-2012 וב-24.2% במהלך 2013.
רוב ההכנסות מפרסומות ברשתות חברתיות מגיעות כמובן מפייסבוק, על 800 מיליון משתמשיה, שצפויה לגרוף השנה כ-3.8 מיליארד דולר. על פי ההערכה של eMarketer, לינקדאין – שהונפקה לציבור ב-2001, תכניס 140.8 מיליון דולר מפרסומות השנה, וכרבע מיליארד דולר בעוד שנתיים.
למרות הנתונים המרשימים הללו, נתח השוק של רשתות חברתיות מכלל עוגת הפרסום עדיין נמוך מאד: ב-2011 הוא אמור לעמוד על 8.8%, וב-2013 על 11.7%.


