הקרב על הטאבלט: HTC מוכרת את הפלייר תמורת 300 דולר בלבד
המכשיר, שמחירו הרשמי הוא 500 דולר, נמכר כעת בבסט ביי ארה"ב באותו מחיר כמו הפלייבוק של RIM - שגם הוא הוזל רק לאחרונה. הרקע: המחיר הנמוך של הקינדל פייר מבית אמזון
מלחמת המחירים בין הטאבלטים נמשכת: המכשיר של חברת HTC, ה-Flyer, עולה כעת 300 דולר בלבד ברשת החנויות האמריקאית בסט ביי - כך דיווח אמש (א') אתר חדשות הטכנולוגיה Cnet.
הפלייר, שיצא במאי האחרון, הוא מכשיר בגודל שבעה אינץ' שמופעל על ידי גרסה 2.3 של אנדרואיד. הוא מצויד בין השאר בשתי מצלמות, ובעט (סטילוס) ייעודי. עד לאחרונה העמידה HTC את מחירו על 500 דולר - מחיר שנחשב לגבוה.
באמצעות מהלך ההוזלה משווה HTC את מחירו של הפלייר בבסט ביי למחיר דגם בסיסי של הטאבלט פלייבוק. RIM, הוזילה בשבוע שעבר את כל הדגמים של הפלייבוק ב-200 דולר לרוכשים דרך ענקית הקמעונאות. כמו את הטאבלט של RIM, שעד כה ספג כישלון מסחרי צורב, גם את הפלייר ניתן להזמין מאתר בסט ביי - מה שמאפשר גם לצרכנים ישראלים ליהנות מהמבצע אם ברשותם כתובת אמריקאית, או שהם משתמשים בשירות דוגמת Mustop.
בחודשים האחרונים נהנים הצרכנים מטאבלטים במחירים נמוכים מכפי שהיה מקובל עד כה, על רקע הניסיון לנגוס בנתח השוק של האייפד: הטאבלט החדש של אמזון, קינדל פייר, נחשף לפני כשבוע והתברר כי מחירו יעמוד על 199 דולר בלבד. כש-HP החליטה לחסל את חטיבת המובייל שלה ולמכור את הטאצ'פד ב-99 דולר, הוא הפך ללהיט בן לילה. גם מוטורולה הורידה את מחירי הטאבלט Xoom ביולי האחרון.
ב-Cnet מעריכים כי המחירים ימשיכו לרדת, במיוחד אם הקינדל פייר יצליח בחנויות. קמזון מוכרת את המכשיר, לפי ההערכות, בשולי רווח נמוכים במיוחד, וחלק מהאנליסטים מעריכים כי היא מוכרת אותו אף בהפסד – ג'ין מונסטר מפייפר ג'פריז העריך כי אמזון תפסיד 50 דולר על כל מכשיר.
עם זאת, אמזון צפויה להשתמש בפייר כאמצעי לשיווק מהיר וקל של התוכן הדיגיטלי שלה. בהיותה מעצמת תוכן, שמחזיקה בכמיליון ספרים, בכ-100 אלף סרטים ובמספר עצום של שירים, כמו גם בחנות אפליקציות משלה, היא נמצאת ביתרון ניכר על חברות טכנולוגיה שאינן בעמדה דומה. בנוסף, עשויה אמזון להיעזר במכשירים כדי לקדם גם מכירת מוצרים פיזיים.


