לא מוותרים על הקופונים: גוגל רכשה את אתר הדילים הגדול בגרמניה
למרות דעיכתה של גרופון והיחלשות תחום הקופונים ברשת, קנתה גוגל במאות מיליוני דולרים את DailyDeal, הנחשב לאתר רווחי
גוגל רכשה את אתר ההנחות הקבוצתיות המוביל בגרמניה ואוסטריה, DailyDeal - כך הודיעה היום (ב') החברה המקומית. פרטי העסקה לא ידועים, אבל לפי ההערכות היקפה נע בין 200 ל-600 מיליון דולר.
דיילידיל הוקמה בברלין בסוף 2009 על ידי האחים פביאן ופרי היילימאן. החברה מכרה למעלה מרבע מיליון קופונים ברבעון הראשון של 2011, צפויה להכניס 40 מיליון יורו השנה ונחשבת לרווחית. בחודשים הקרובים מתכוונת דיילידיל להתרחב למדינות סקנדינביה, שוויץ, בלגיה, הולנד ולוקסמבורג. היא גייסה עד כה 10 מיליון דולר מקרן ההון סיכון מנגרוב ומכמה אנג'לים.
הרכישה מסייעת לגוגל להרחיב את נוכחותה באירופה וכן להרחיב את שירות ה-Offers שלה: ענקית הרשת הכריזה על שירות הקופונים שלה בינואר, לאחר שנכשלה בניסיונה לרכוש את גרופון ב-6 מיליארד דולר, אבל עד כה פרסה אותו במתכונת מצומצמת, והוא פעיל רק בכמה ערים מרכזיות בארצות הברית. באוגוסט היקף התעבורה לאתר Offers בניו יורק ובסן פרנסיסקו אף ירד ב-23%, למרות עלייה בהיקף העסקאות היומיות.
בנוסף לחדירה לאירופה, מדובר ברכישה טקטית מצד גוגל ובפגיעה אפשרית בגרופון. האתר דיילידיל הוא חלק מרשת אתרי קופונים בינלאומית בשם Rebate Networks, הכוללת בתוכה גם את המתחרה המרכזי של גרופון בארצות הברית – LivingSocial, וכן אתרים בכל רחבי אירופה, בסין ובמדינות נוספות.
הפרופיל הנמוך של Offers גרם להעלאת השערות שלפיהן גוגל נסוגה מתחום הקופונים, על רקע היחלשות העניין בו, אך כעת נראה שהיא טרם ויתרה על העסקאות המקוונות. החברה גם רכשה לאחרונה את אגרגטור הדילים The Dailymap.


