אמזון לא עוצרת: פותחת אתר מקומי בספרד
האתר המקומי יציע ספרים בכל השפות המקומיות וכן מגוון של הנחות ומבצעים ללקוחות במדינה
אמזון, הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם, ממשיכה את תנופת ההתרחבות הבינלאומית שלה: היא השיקה גרסה מקומית של האתר הקמעונאי שלה בספרד, המתמקדת במכירת ספרים בספרדית, קטאלנית, באסקית וגליסית.
החנות, שנפתחה לציבור אתמול, מוכרת לצד 2.5 מיליון ספרים גם 130 אלף תקליטורי DVD ובלו-ריי, משחקי וידאו ומחשב, 65 אלף מוצרי אלקטרוניקה, 450 אלף תקליטורי מוזיקה, צעצועים ועוד. לדברי החברה, כל המוצרים בחנות ייהנו מהנחה של 5% לפחות, ורכישות בגובה 19 יורו או יותר יזכו למשלוח בחינם בתוך המדינה.
למרות שהגולשים בספרד יוכלו להזמין את הקורא הדיגיטלי קינדל מהחנות, הם עוד לא יכולים ליהנות מספרים בשפתם. עם זאת, לפי הערכות המצב אמור להשתנות עד סוף השנה. "מבחינתנו, ספרד היא התחלה חדשה", אמר מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס. "מדובר בהזדמנות לגדול באמצעות הוספת מוצרים וקטגוריות".
התרחבות בינלאומית
הכניסה לספרד היא חלק ממהלך התרחבות נרחב שמבצעת אמזון בחודשים האחרונים. בסוף יולי פורסם שהחברה החלה במהלכים על מנת להיכנס להודו, המדינה השנייה בעולם בגודל אוכלוסייה, במהלך הרבעון הראשון של 2012. שלושה שבועות קודם לכן נודע שהחברה רכשה את אתר מכירת הספרים הבריטי BookDepository, מהלך שנחשב כצעד לקראת הרחבת פעילותה באירופה.

אמזון גם רכשה לפני כשנה את LoveFilm, ה"נטפליקס האירופאי". בדומה לארצות הברית, היא מתכוונת להציע בקרוב שירות סטרימינג בחינם של סרטים ותוכניות טלוויזיה לכל לקוחות שירות הפרימיום "אמזון פריים" באירופה. במסגרת השקת האתר המקומי, אמזון גם עומדת להשיק את תוכנית "אמזון פריים" במדינה.
לפני כשנה, אמזון רכשה את אתר הספרדי buyVIP, כחלק מהתוכנית שלה להכנס לשוק הפלאש סיילס ולהרחיב את נוכחותה במדינה. מספר שעות לפי שאמזון הודיעה שתפתח את האתר הספרדי המקומי, חברת Vente Privee האירופאית - חברת הפלאש סיילס הגדולה בעולם וחברת האינטרנט הגדולה בצרפת - הודיעה על כניסתה לארצות הברית וכוונתה להתחרות ישירות מול אמזון.
עם השקת קינדל 3 באוגוסט 2010, הגדילה החברה את היצע המדינות אליהן ניתן לשלוח את המכשיר, בהן גם ישראל, ובמקביל הרחיבה את היצע המוצרים שהיא יכולה לספק למדינות שונות בעולם.
בנובמבר שעבר פתחה אמזון אתר מקומי באיטליה - הפעם הראשונה מזה שבע שנים שאמזון מקימה אתר מקומי - אז אמזון רכשה את אתר המכירות הסיני Joyo.com, שהפך מאוחר יותר לאמזון סין. לחברה יש גם אתרים מקומיים נוספים בבריטניה, גרמניה, צרפת, קנדה ויפן, ולפי ההערכות היא תכנס לשבדיה והולנד בשנתיים הקרובות.


