פייסבוק וכל השאר: הגולשים בארה"ב לא יוצאים מהרשת החברתית
לפי נילסן האמריקאים העבירו 53.5 מיליארד דקות מול פייסבוק במהלך חודש מאי, ואילו גוגל ויאהו משתרכות הרחק מאחור. זמן הגלישה בטאמבלר זינק פי 3 תוך שנה
פייסבוק נהפכה לאתר הדומיננטי ברשת מבחינת הגולשים האמריקאים: במהלך חודש מאי 2011 הם בילו 53.5 מיליארד דקות בפייסבוק, הרבה יותר מאשר בכל אתר אחר.
במרחק ניכר אחרי פייסבוק ניצבת יאהו, שבאתריה השונים בילו הגולשים בארה"ב כ-17.2 מיליארד דקות במהלך מאי. במקום השלישי נמצאים אתרי גוגל, עם 12.5 מיליארד דקות, כאשר פלטפורמת הבלוגים בלוגר מבית גוגל זכתה לזמן צפייה של 723 מיליון דקות.
חברת המעקב נילסן, שערכה את הבדיקה, אומרת כי אמריקאים מעבירים רבע מזמן הגלישה שלהם מול מדיה חברתית, כולל בלוגים, וכי ארבעה מכל חמישה משתמשים ברשת חברתית כלשהי. עוד נמסר כי האתרים החברתיים מצליחים יותר בקרב נשים.
בנילסן ציינו את עלייתו המהירה של שירות הבלוגים טאמבלר, שהאמריקאים בילו בו 623 מיליון דקות במהלך מאי: לפי חברת המחקר, השימוש באתר זינק פי 3 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
עוד מצא המחקר כי 40% ממשתמשי המדיה החברתית צורכים אותה גם באמצעות מכשירים סלולריים, כאשר קטגוריית הגיל המובילה בתחום זה היא, באופן מפתיע, בני 55 ומעלה. אפליקציות מדיה חברתית נמצאות במקום השלישי בקטגוריות היישומים הפופולריים ביותר לסלולר, והסיכוי שמשתמשי אתרים חברתיים יבצעו רכישות מקוונות גבוה ב-12% ביחס למי שאינם עושים זאת.
מהממצאים עולה עוד כי הגולשים האמריקאים מבלים 9.8% מזמנם ברשת במשחקים מקוונים, 7.6% בשליחה או כתיבה של אימייל, 4.5% בגלישה בפורטלים ו-4.4% - בצפייה בסרטונים. הם מבצעים חיפוש ברשת רק בכ-4% מהזמן.


