$
חדשות טכנולוגיה

גוגל: "רחובות ירושלים, תל אביב וחיפה יצולמו בשבועות הקרובים"

החברה משיקה את סטריט ויו בישראל ונערכת גם לאפשרות שכלי הרכב של השירות ייתקלו בהפגנות פוליטיות: "זה חלק מהיופי". ראש עיריית ירושלים: "מבין את העוצמה של השירות עבור העיר"

עומר כביר 11:1412.09.11

"כלי הרכב של גוגל סטריט ויו יתחילו לנסוע ברחובות ירושלים, תל אביב וחיפה בשבועות הקרובים, והתמונות יעלו לרשת בעוד מספר חודשים" – כך הודיע מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, באירוע ההשקה הרשמי של שירות סטריט ויו בישראל. ברנד ציין באירוע, שנערך הבוקר (ב') בירושלים, שאזורים נוספים יצולמו גם הם בהמשך. במקביל לאירוע, פרסמה הבוקר גוגל מודעות בכלי התקשורת המודיעות על הפעלתו הקרובה של השירות, וכמו כן מוקדש לו אתר בעברית.

 


 

גוגל סטריט ויו מאפשר לגולשים לצפות ברחובות ערים בכל העולם מנקודת מבטו של הולך רגל. לצורך כך, נוסעים ברחובות הערים כלי רכב מיוחדים המצלמים אותם. תמונות אלו מועלות לרשת (לא בזמן אמת), וניתן לצפות בהן באמצעות יישומים דוגמת גוגל מפות. צפייה במצב סטריט ויו מאפשרת לגולש להביט בסביבה המצולמת ב-360 מעלות, ולנוע ברחובות בצורה טבעית, בדומה להליכה בהם.

 

במסיבת עיתונאים, שנערכה בבית ההארחה סנט אנדרוז הצופה על העיר העתיקה בירושלים, אמר ברנד שבמסגרת השירות יצולמו גם אתרי תרבות ומורשת, כמו העיר העתיקה, מכתש רמון, שוק מחנה יהודה, נמל יפו, המושבה הגרמנית והעיר הלבנה בתל אביב. לצורך כך יופעל תלת-אופן המצויד במצלמה מיוחדת, בנוסף למכונית הצילום שייסעו ברחובות ערים.

 

סטונהנג' בגוגל סטריט ויו. גם בארץ יצולמו אתרי מורשת ותרבות סטונהנג' בגוגל סטריט ויו. גם בארץ יצולמו אתרי מורשת ותרבות צילום מסך: maps.google.com

 

הפעלת סטריט ויו גררה את גוגל לשערוריית פרטיות גדולה, לאחר שהתברר כי כלי הרכב שלה אספו מידע על גולשי אינטרנט ברשתות WiFi פתוחות. מנכ"ל גוגל ישראל ציין בהקשר זה שהשירות מופעל בארץ מופעל באישור רשויות הביטחון ובתיאום עמן, לאחר שאלה בחנו אותו לעומק. כמו כן, השירות מופעל לפי הנחיות משרד המשפטים.

 

נציג גוגל, נועם בן חיים, ניסה להפיג את החששות מהשירות: הוא הזכיר שהתמונות אינן מועלות בזמן אמת, שכלי הרכב נוסעים רק בדרכים ציבוריות, ושהמערכת מטשטשת אוטומטית פרטים מזהים דוגמת פנים או לוחיות רישוי של כלי רכב. בנוסף, גולשים יוכלו לפנות ולבקש לטשטש פרטים מסוימים.

 

ברקת: "מאמץ אסטרטגי כדי לפתוח את השירות לקהל הרחב"

 

לאחרונה פורסם שפעילים שונים מתארגנים על מנת לבצע הפגנות מחאה פוליטיות, ולהציג שלטים בנושאים פוליטיים לאורך מסלול הנסיעה של כלי הרכב, וכך ליצור אפקט ארוך טווח שכן התמונות שמצולמות נשארות בשירות לאורך מספר שנים.

 

בתשובה לשאלת "כלכליסט" בנושא אמר ברנד: "היופי בסטריט ויו הוא שאתה לא יודע מה יקרה לפני שאתה מעלה את התמונות. אנחנו לא לוקחים צד פוליטי בדברים. אנחנו חברת טכנולוגיה, שמתרכזת בחדשנות כדי להביא ערך לצרכנים, ולא מתעסקת בפרשנות פוליטית".

 

"מורשת ירושלים משליכה על חייהם של מיליוני בני אדם בעולם", הוסיף ברנד. "כישראלי, אני יודע שיש לנו ארץ יפה ומדהימה. אני רוצה שכל העולם יזכה לראות זאת, ושמח לקחת חלק במשימה חשובה זו".

 

מאיר ברנד (מימין) וניר ברקת עם רכבי הצילום. "לא יודעים מה יקרה לפני שהתמונות יעלו" מאיר ברנד (מימין) וניר ברקת עם רכבי הצילום. "לא יודעים מה יקרה לפני שהתמונות יעלו" צילום: נועם מושקוביץ'

 

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, דיבר על החשיבות של סטריט ויו מבחינת בירת ישראל: "כולנו יודעים שיותר מ-3.5 מיליארד אנשים שרוצים לראות את ירושלים, לבקר בה לפחות פעם בחייהם. החזון העירוני הוא לאפשר ליותר ויותר אנשים ליהנות מטובה של ירושלים. ככל שמכירים טוב יותר את העיר, כך מצבה משתפר. זו עיר מדהימה, וככל שהיא נחשפת לעולם כך אוהבים אותה יותר ומבקרים בה יותר, והיא חוזרת לתפקידה ההיסיטורי כמוקד עלייה לרגל".

 

"אני בא מהעולם הטכנולוגי, ויש טכנולוגיות שמייצרות פרדיגמה בהתנהלות הצרכנים. טכנולוגיה יכולה לשנות התנהגות, ולהאיץ תהליכים בריאים. כשנפגשת עם מאיר (ברנד, ע"כ) לפני יותר מחצי שנה, ולמדתי על הרצון להשיק את סטריט ויו, מיד אמרתי 'כן, אני מבין את העוצמה של השירות עבור העיר'. היה לי ברור שצריך לעשות מאמץ אסטרטגי על מנת לפתוח את ירושלים לעולם הרחב".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x