סופו של עידן: AOL במגעים למכירת החברה
לפי ה"ניו יורק פוסט", המנכ"ל ארמסטרונג נפגש לאחרונה עם מנהלי קרנות הון סיכון ובנקים. הדיונים עוסקים כעת במחיר החברה ובשאלה האם החברה תפורק לנכנסים נפרדים. ב-AOL מכחישים
מנכ"ל חברת AOL הותיקה, טים ארמסטרונג, נפגש בשבועות האחרונים עם מנהלי קרנות הון סיכון, חברות השקעות ובנקים על מנת לבחון את האפשרות של מכירת החברה. כך דיווח "ניו יורק פוסט", על בסיס מקורות המקורבים לחברה. לפני כשבוע נודע ש-AOL גם שכרה את שירותיהם של חברת עו"ד המתמחה במיזוגים ואת בנק ההשקעות Allen & Co.
לפי ה"ניו יורק פוסט", הדיונים כעת עוסקים במחיר בה תימכר החברה ובשאלה האם AOL תפורק לנכסים נפרדים או תמשיך לתפקד כחברה אחת. ארמסטרונג ביטל את השמועות ואמר שאין כל מגעים למכירת החברה.
חברת טיים-וורנר רכשה את AOL ב-2000, אבל בעקבות דעיכה בפופולריות של שירותי החברה היא החליטה ב-2009 לבצע לחטיבה ספינאוף ולהנפיק אותה כחברה ציבורית. AOL הונפקה במקור לפי שווי שוק של 2.4 מיליארד דולר.
סולמות ונחשים - גרסת AOL
במהלך השנה האחרונה, מניות AOL זינקו מספר פעמים בעקבות דיווחים עקשניים על האפשרות של מיזוג בין יאהו ו-AOL. בשיאה, החברה עקפה את קו 3 מיליארד הדולר בשווי, אבל מאז היא יורדת בקביעות. כיום, שווי השוק שלה עומד על 1.6 מיליארד דולר - לאחר זינוק קל בשווי המניות לאחר הדיווחים על המגעים לרכישת החברה.
לפני כשבועיים, מניית AOL נסחרה סביב 1.25 מיליארד דולר בלבד - הנקודה הנמוכה ביותר עבור החברה אי פעם. אחת הסיבות לירידה היא שלמרות הבטחות החברה, היא לא הצליחה להעלות את שיעורי ההמרה ועלות שטחי הפרסום שלה - גם לאחר רכישת האפניגטון פוסט.
עם זאת, הקונזנוס בקרב האנליסטים הוא ש-AOL נמצאת כעת ב"שווי השוק הנכון שלה", ושלחברה יש עדיין נכסים וערוץ הכנסות קבוע ההופך אותה להשקעה כדאית.

בחודשים האחרונים, ארמסטרונג מוביל מהלך לביצוע "מהפך" בחברה. בין השאר, הוא המשיך לצמצם את השקעות החברה בשירותי ספקית האינטרנט שלה - שעדיין מייצגים את מקור הרווח העיקרי בחברה, שכוללים 3.4 מיליון מנויים פעילים ומוערכים ב-850 מיליון דולר.
במקום שירותי ספקית האינטרנט, ארמסטרונג השקיע בשירותי מדיה ותוכן. הוא רכש את האפניגטון פוסט ומספר בלוגים מובילים אחרים, ביניהם טק-קרנץ' ואנג'דגט. הוא גם הגדיל את רשת האתרים ההייפר-מקומיים Patch ושילב את כל האתרים תחת מטריה אחת - שהפכה להיות קבוצת התוכן הגדולה בעולם לפי מספר עובדים.
המנכ"ל גם מכר כמה מנכסי החברה הקיימים, ביניהם שירות ההודעות המיידיות ICQ תמורת 187 מיליון דולר ואת הרשת החברתית Bebo עבור "שבריר" מהמחיר המקורי שלה. לפי ה"ניו יורק פוסט", ארמסטרונג גם שוקל מכירת נכסים נוספים.


