ראש בראש מול פייסבוק: הושקו משחקים לגוגל+
החברה הכריזה היום על השקת משחקים לרשת החברתית שלה, שיופיעו בכרטיסיה נפרדת. בין המשתתפים: אנגרי בירדז, PopCap וזינגה
משחקים, עכשיו גם בגוגל פלוס: החל מהיום, דף המשחקים של גוגל+, הרשת החברתית של גוגל, יחל להופיע אצל משתמשים בכל רחבי העולם. בינתיים ישנם כעשרה משחקים בלבד, ביניהם Angry Birds של חברת רוביו, Bejeweled של PopCap וכן משחקים של מפתחים מוכרים פחות, כמו סודוקו.
בנוסף קיים המשחקים Zynga Poker, של מפתחת פארמוויל וסיטיוויל, זינגה. גוגל השקיעה כ-100 מיליון דולר בחברת המשחקים בשנה שעברה. עם זאת, נראה כי שני המשחקים הפופולריים ביותר של זינגה לא יגיעו לרשת החברתית של גוגל, בגלל הסכם בלעדיות.
מכה לפייסבוק, שלא מחכה הרבה כדי להגיב
כבר כעת, לפני שדף המשחקים של גוגל+ נהפך זמין לכל 25 מיליון משתמשי הרשת החברתית, יש שמשבחים את יתרונותיו. אחד המרכזיים שבהם הוא העובדה כי כל עדכוני המשחקים של משתמשים מופיעים ב-Stream המשחקים עצמו (שמופיע בדף המשחקים), במקום בפיד המרכזי, כמו בפייסבוק. מנגד, משתמשים ראשונים באזור המשחקים כבר דיווחו כי אפליקציות המשחקים בגוגל פלוס מבקשות את כתובת האימייל וכן "פרטים בסיסיים הקשורים לפרופיל" בטרם הפעלתן - דבר שיש בו חדירה לפרטיות.
בפוסט אותו העלתה גוגל לבלוג הרשמי שלה נכתב: "יש לך שליטה על איך שאתה רואה משחקים, איך שאתה משחק בהם ועם מי אתה מתף את חוויותיך. משחקים בגוגל+ מופיעים כשאתה רוצה ונעלמים כשאה לא".
יתרון נוסף של אפליקציות המשחקם על פני אלה של פייסבוק הוא העובדה שגוגל מתכוונת גבות 5% עמלה על רכישות בתוכן, ולא 30% כמו פייסבוק - כך מדווח VentureBeatt. יחד עם אזור המשחקים, גוגל הכריזה גם על פלטפורמת הפיתוח של גוגל+ - והיא קוראת למפתחים להשתתף וליצור יישומים עבור הרשת החברתית.
בתוך כך, פייסבוק עצמה הכריזה על שיפורים לממשק שלה בכל הקשור למשחקי האפליקציות. השינוי הגדול ביותר הוא התווספות של מעין "חלונית" (Ticker) חדשה שתלווה את המשתמש ומציגה עדכונים של החברים הקשורים למשחקים, בנפרד מהפיד הכללי.
בנוסף פונה יותר מקום במסך למשחק עצמו ונוספה האפשרות להוסיף אפליקציות משחקים למועדפים. עם זאת, נראה כי מדובר בעיקר בטלאים מינוריים, והמשחקים בפייסבוק עדיין לוקים בבעיות חמורות של פרסומות, פרטיות ואבטחה.


