טוויטר הופך לחברתי יותר
טוויטר מבטל את @mentions הישן ומכניס במקומו שני פיצ'רים חדשים – שמטרתם להפוך את השירות לחברתי יותר
הרשת החברתית טוויטר החלה אתמול (ד') ליישם מספר שינויים מהותיים בממשק שלה, שמטרתם להפוך את השירות לחברתי יותר. השינויים מוגבלים בינתיים למיעוט קטן בקרב משתמשי טוויטר אך צפויים להפרס בהדרגה לכלל המשתמשים בתוך מספר שבועות.
השינויים מגיעים זמן קצר לאחר שטוויטר סיים את העברת כל המשתמשים לגרסה החדשה של עמוד הבית.
אחד מהשינויים הוא הפיצול של פונקציית @mentions הוותיקה של טוויטר, שעד כה אפשרה למשתמשים לעקוב אחרי כל הציוצים בהם גולשים אחרים ציינו את שמם.
אחרי לייקים ופלוסים, מגיע תור הפאבים
את mentions יחליפו שתי פונקציות חלופיות: הראשונה תהיה @username (כאשר במקום username מופיע שם המשתמש), והיא תבצע את כל הפונקציות הישנות של @mentions, שכללו עד כה בעיקר תגובות למשתמש.
עם זאת, היא תוסיף פונקציונליות חדשה בצורה של עדכונים על משתמשים אחרים העוקבים אחרי המשתמש או שהוסיפו אותו לרשימה כלשהי, וכן עדכונים על משתמשים שצייצו מחדש (retweets) את הציוצים של המשתמשים או שהגדירו את אחד הציוצים של המשתמש כ"מועדף" (favorite).
בפועל, הפונקציה החדשה והרחבה יותר תאפשר לכם לעקוב אחרי כל אזכור שלכם ברחבי הרשת, כל מקרה שמישהו אהב את הציוצים שלכם וכן אחרי כל העדכונים של חבריכם והאנשים העוקבים אחריכם.
שורה של אתרי טכנולוגיה ציינו כי המהלך הזה מזניק משמעותית את משמעותו של ה-Favorite, שעד כה לא היה פיצ'ר פופולרי במיוחד. כעת, כשיש אפשרות לעקוב ישירות אחרי מספר האנשים שהגדירו ציוץ כמועדף – עד כה, אפשרות כזו הצריכה אפליקציה חיצונית לטוויטר, כגון פאבסטאר – צפוי שה-Favorite יהפוך למקבילה של טוויטר ללייק.
ניוזפידים גם בטוויטר שלכם
הפונקציה החדשה השניה היא Activity, המספקת זרם חדשות של המתרחש אצל המשתמשים שהמשתמש עוקב אחריהם: לא רק הציוצים שלהם, אלא הציוצים שהם העדיפו וצייצו מחדש, משתמשים שהם החלו לעקוב אחריהם, וכן הלאה. בפועל, הדבר הופך את זרם הציוצים לדומה לניוזפיד של פייסבוק, ואף מחזק את קווי הדימיון בין כפתור ה-favorite ולייק.
זאת חריגה מהמדיניות של טוויטר עד כה, רשת חברתית שהתהדרה במינימליזם. המהלך הופך את טוויטר יותר לתואמת פייסבוק,
מה שעשוי להפריע למשתמשים ותיקים.
השינוי הזה מגיע זמן קצר לאחר שטוויטר החל לשלב פרסומות ישירות בזרם החדשות של המשתמשים; עד לאחרונה הפרסומות הופיעו בצד הזרם או בראשו, והיה קל יותר להתעלם מהן. החברה גם גייסה לפני כשבוע כ-800 מיליון דולר.


