$
כלכליסט-טק

אוהבים להזרים מוסיקה: שירות המוזיקה ספוטיפיי מתרומם בארצות הברית

לאחר שהתקשה במשך שנים לחדור לשוק האמריקאי, שירות המוזיקה האירופי ספוטיפיי רושם 1.4 מיליון משתמשים במדינה בחודש אחד

עומר כביר 19:44 09.08.11

 

 שירות המוסיקה בסטרימינג השבדי Spotify, שהושק לפני כחודש בארה"ב, רשם כבר 1.4 מיליון משתמשים במדינה, מתוכם 175 אלף מנויים בתשלום; כך מדווח בלוג הטכנולוגיה של הוול-סטריט ג'ורנל All Things Digital מפי מקורות המכירים את פעילות החברה.

 

אלו מספרים מכובדים במיוחד בשביל השירות, במיוחד לאור העובדה שהמניע העיקרי לשלם בעבור השירות (תעריף של 10 דולר בחודש) הוא על מנת לקבל גישה אליו דרך מכשירי iOS ואנדרואיד. לשם השוואה באירופה, בה פועל Spotify מאז אוקטובר 2008, יש לשירות 1.6 מיליון מנויים משלמים.

 

לשירות המתחרה בארה"ב, Raphsody, יש 800 אלף משתמשים בתשלום. מניות חברת פנדורה המתחרה, שהונפקה לאחרונה, ירדו ב-35% בחודש האחרון - מאז כניסת ספוטיפיי לארצות הברית.

 

בנוסף, לספוטיפיי יש גם למעלה מ-14 מיליון משתמשים פעילים שאינם משלמים, במתכונת של פרסומות. לפי ההערכות, ספוטיפיי יצבור 20 מיליון משתמשים פעילים בארצות הברית עד סוף השנה, מתוכם 3 מיליון לקוחות משלמים.

 

Spotify הוא שירות הזרמת מוסיקה שעורר עניין רב מאז השקתו. השירות מאפשר למשתמשים להאזין למיליוני שירים בחינם מהרשת. החבילה הבסיסית היא בחינם תמורת האזנה לפרסומות - תמורת תשלום פרימיום, יכולים משתמשים להקשיב למוזיקה ללא פרסומות וגם דרך אפליקציות סלולר. החברה גם מציעה חנות למכירת מוזיקה במתכונת דומה לאייטונס.

 

בין המשקיעים בחברה נמנה איש העסקים ההונג-קונגי לי קאי-צ'ינג, שבעבר השקיע 120 מיליון דולר בפייסבוק, וחברת ההשקעות הרוסית Digital Sky Technologies, אשר השקיעה בעבר בפייסבוק ובגרופון, ושבאפריל 2010 רכשה את השליטה ב-ICQ.

 

אתמול פורסם שהערכת השווי של החברה עומדת על 1.1 מיליארד דולר. לפי מספר דיווחים, החברה מתכוונת לעבור הנפקה פומבית במהלך השנה הקרובה.
x