$
כלכליסט-טק

חוקרים: זיהינו כלי מעקב שהגולשים לא יכולים להיפטר ממנו

רבים מהמשתמשים יודעים להיפטר מ"עוגיות", אבל לפי חוקרים מברקלי הם אינם יכולים להתגונן מפני המעקב של Kissmetrics. אתר הווידיאו הולו כבר הודיע על הפסקת ההתקשרות

יוסי גורביץ 13:14 31.07.11

 

הקונגרס האמריקאי, האיחוד האירופי ורגולטורים ברחבי העולם בוחנים בימים אלה את פגיעתן של חברות רשת מוכרת בפרטיות המשתמשים – וכעת חושפים חוקרים חברה חדשה, Kissmetrics, שכנגד המעקב שלה אין למשתמש שום יכולת הגנה. לפי כתבה של המגזין Wired מסוף השבוע, בקיסמטריקס טוענים שיכולת המעקב והניתוח שלהם טובה מזו של גוגל אנליטיקס.

 

האמצעי הבסיסי למעקב אחרי משתמש הוא קבצים המכונים "עוגיות", ורוב המשתמשים המתעניינים בנושא כבר יודעים איך למחוק אותן. אמצעי מתוחכם יותר ופחות מוכר הוא עוגיות פלאש – אבל גם בהן אפשר לטפל.

 

שירות Kissmetrics, אומרים החוקרים מאוניברסיטת ברקלי שמצאו אותו, הרבה יותר חמקני. הוא מסתיר את עצם קיומו מהמשתמשים שמגיעים לאתר שבו הוא מותקן, עוקב אחריהם, ומעביר לבעלי האתר את המידע עליהם. השירות מותקן באתרים פופולריים רבים, שהידוע שבהם הוא אתר הווידיאו הולו.

 

אם המשתמש מגיע להולו, וממשיך משם לשורה של אתרים אחרים, קיסמטריקס ימשיך לעקוב אחרי ההתנהגות שלו ולדווח עליה להולו גם אם הוא מחק את כל העוגיות שבמחשבו. המעקב, כמובן, מתבצע ללא עדכונו של המשתמש, ומבלי שהוא יכול למנוע אותו.

 

בתגובה לידיעה הודיעה הולו בסוף השבוע כי היא מפסיקה את התקשרותה עם קיסמטריקס. ספוטיפיי, לקוחה נוספת, שוקלת אף היא את צעדיה.

x