$
כלכליסט-טק

TGB Digital מעריכה: פייסבוק תעקוף את גוגל בשוק הפרסום המקוון

המחקר מצא כי עלויות הפרסום לפי הקלקות ולפי חשיפה ברשת החברתית הפופולרית עלו בעשרות אחוזים במהלך השנה, ורק ימשיכו לעלות

הראל עילם 12:06 20.07.11

 

לא נראה שדבר הולך לעצור את פייסבוק מלמצב את עצמה כחברת הפרסום המקוון הגדולה בעולם - כך מצא המחקר הרבעוני של חברת השיווק הבריטית TBG Digital. לפי TBG, בשנה האחרונה עלות שטחי הפרסום בפייסבוק עלתה בצורה משמעותית.

 

עלות שטחי פרסום נמדדת באחת משתי שיטות: על פי CPC (עלות לפי קליק) או לפי CPM (עלות לפי חשיפה). TBG אספה נתונים מ-167 לקוחותיה ברחבי העולם ומצאה שעלות ה־CPC של פייסבוק עלתה ב-74% בשנה החולפת, ואילו עלות ה-CPM עלתה ב־45%.

 

מנכ"ל TBG סימון מנשל אמר ל"פייננשל טיימס", כי "מהניסיון שלי, זהו קצב הצמיחה המהיר ביותר שראינו מאז גוגל. ההבדל הוא שהצמיחה בפייסבוק מונעת מתקציבים של מותגים במקום השקעה ישירה". הוא ציין שמותגים שבעבר היססו להשקיע בדיגיטל, מדיה חברתית ואינטרנט מגדילים את התקציבים שלהם והוסיף באופטימיות: "יש עלייה במחיר שטחי הפרסום לרמות העלייה במלאי. לאחר ההנפקה, אנשים יהיו מופתעים עד כמה מצבה של פייסבוק יהיה טוב".

 

פייסבוק עצמה גם מפרסמת את העלות הממוצעת של שטחי הפרסום שלה כחלק מהמידע למשתמשים ולמפרסמים, אם כי נתונים אלו הם ממוצעים ואינם משקפים את העסקאות בפועל. לפי הנתונים האלו, קצב הגידול של הכנסותיה של הרשת החברתית מפרסום אף גבוה יותר - בארצות הברית, בחצי השנה האחרונה בלבד, ה-CPC עלה ב-120% ואילו ה-CPM עלה ב-90%. בישראל שטחי הפרסום התייקרו ב-50% בממוצע.

 

מדובר בקצב צמיחה גבוה מהמצופה, ולפי כל ההערכות פייסבוק תצליח לעקוף השנה את גוגל ויאהו כחברת פרסום הדיספליי (באנרים) הגדולה בעולם. חברת המחקר emarketer מצפה שפייסבוק תגדיל את הכנסותיה מפרסום ב-140% בשנתיים הקרובות, ותשלוט בפרסום שאינו מבוסס חיפוש.

x