$
כלכליסט-טק

לפייסבוק יש מה לחדש? עובדת על "אפליקציית חדשות"

לפי "פורבס" הרשת החברתית מפתחת תשובה לשירות החדשות הפופולרי של גוגל, ביחד עם כלי תקשורת מרכזיים כמו CNN ו"הוושינגטון פוסט"

סוכנויות הידיעות 12:45 16.07.11

 

פייסבוק מפתחת בימים אלה אפליקציה חדשה לקריאת חדשות מתוכה - כך מדווח "פורבס". לפי הפרסום, הרשת החברתית מתכננת להשיק במהלך השנה את "Facebook Editions", והיא עובדת על פיתוח היישום עם מספר גופי מדיה גדולים, בהם CNN, "הוושינגטון פוסט" ו"הדיילי", מגזין האייפד של ניוז קורפ.

 

ג'ף ברקוביצ'י מ"פורבס" מגדיר את המיזם "גרסת האפליקציה לפרסומים החדשותיים שמופיעים על ה'קירות' ברשת החברתית". הוא הוסיף כי כלי תקשורת מסוימים אינם מתלהבים מהרעיון, בהם ה"ניו יורק טיימס"- שהצטרפותו ל"Facebook Editions" עלולה לרוקן מתוכן את המדיניות שהנהיג במרץ, ולפיה הגולשים ישלמו עבור קריאת התכנים שהוא מציע.

 

נציג של פייסבוק אמר בתגובה ל"פורבס" כי לרשת החברתית "אין דבר חדש להכריז", והוסיף "אתרי התקשורת הגמובילים משולבים בפייסבוק, ואנחנו מדברים עם שותפינו כדי לשפר את השילוב הזה".

 

אם פייסבוק אכן תשיק את האפליקציה, היא עשויה לפתוח חזית נוספת מול גוגל ושירות החדשות שלה, Google News, לאחר שהתחרות בין שתי החברות כבר התחממה עם השקתה של הרשת החברתית גוגל+.

 

גרסתו האמריקאית של Google News שודרגה לאחרונה, ומציגה כעת בפני הגולשים "סיכות" (Badges) בצורות שונות, המעידות על כמות האייטמים החדשותיים שקראו בנושא מסוים. גולש שיקרא ידיעות ומאמרים רבים על כדורסל, למשל, יראה סיכה של כדורסל בכניסה לשירות, ויוכל לחלוק אותה עם חבריו. לכל סיכה יש 5 "דרגות" שונות המסומנות בכוכבים, וככל שהדרגה גבוהה יותר, כך הגולש קרא ידיעות רבות יותר.

 

x