$
חדשות טכנולוגיה

סנאפטו באה לעבוד: פייסבוק השיקה אפליקציה לטלפונים פשוטים

הרשת החברתית, שרכשה השנה את החברה הישראלית, השיקה אפליקציה המבוססת על הטכנולוגיה של סנאפטו ותומכת ביותר מ-2,500 מכשירים. המהלך עשוי לחזק את פייסבוק במדינות מתפתחות

עומר כביר 11:1713.07.11
הפירות של רכישת סנאפטו בידי פייסבוק מתחילים להבשיל: הרשת החברתית הגדולה בעולם השיקה אמש (ג') אפליקציה לטלפונים סלולריים פשוטים, התומכת לדבריה ביותר מ-2,500 מכשירים. האפלקיציה מבוססת, ככל הנראה, על הטכנולוגיה של חברת סנאפטו הישראלית שנקנתה על-ידי פייסבוק במרץ שעבר.

 

"אנו פועלים על מנת שאנשים מכל העולם יזכו לחוויה נהדרת בפייסבוק, ללא קשר לדרך שבה הם מגיעים אלינו", כתב רן מקבי, מייסד סנאפטו וכיום מנהל גידול סלולרי בפייסבוק, בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של הרשת החברתית.

 

האפליקציה זמינה להורדה דרך טלפונים פשוטים בכתובת http://d.facebook.com/install. היא מאפשרת צפייה בפיד החדשות, בהודעות נכנסות ובתמונות. כמו כן ניתן לבצע פעולות כמו העלאת תמונות והוספת חברים מרשימת אנשי הקשר ששמורה במכשיר. על מנת לעודד את השימוש באפליקציה בשווקים שונים, פייסבוק חתמה על שיתוף פעולה עם ספקיות סלולר במקומות שונים בעולם (לא כולל ישראל), שבמסגרתו יוכלו משתמשים להשתמש באפליקציה במשך 90 יום בלי לשלם על תעבורת מידע.

 

 

פרשנות: להגיע למקומות שאליהם גוגל+ טרם הגיעה

 

השקת האפליקציה מהווה שלב חשוב במאמציה של פייסבוק להגביר את חדירתה לשווקים במדינות מתפתחות. עם רכישת סנאפטו פרסמנו הערכה שלפיה החברה הישראלית, אשר פיתחה פלטפורמה שמאפשרת להריץ אפליקציות מתקדמות על טלפונים סלולריים פשוטים, נרכשה על מנת לאפשר לפייסבוק ליצור אפליקציה כזו, ובדרך אולי גם להקשות על גוגל בחדירה עתידית לעולם הרשתות החברתיות. סנאפטו, עוד כחברה עצמאית, הציעה אפליקציה המאפשרת התחברות לרשת החברתית באמצעות טלפונים פשוטים.

 

לפני כשבועיים השיקה גוגל את הרשת החברתית שלה, גוגל+, אשר לפי דיווחים זוכה להצלחה ראשונית מרשימה. נראה כי התשובה של פייסבוק היא לא רק להגיב על האתגר שמציבה גוגל באמצעות השלמת תכונות החסרות אצלה (למשל, הווידאו-צ'ט שהושק בשבוע שעבר), אלא גם לרוץ קדימה ולחדור לשווקים שבהם לגוגל אין עדיין נוכחות.

 

האפליקציה החדשה יכולה לפנות לשווקים כאלה בדיוק: מדינות שבהן אין כמעט מחשבים, סמארטפונים וטאבלטים, אבל יש הרבה טלפונים פשוטים, והרבה אנשים שעוד לא נרשמו לשום רשת חברתית. כוונה זו מתחדדת כשמסתכלים על רשימת המדינות שבהן חתמה פייסבוק על הסכמים עם ספקיות סלולר, בהן הודו, מצרים, הפיליפינים, אינדונזיה, ניגריה ופקיסטן.

 

וכך, בזמן שגוגל+ מתמקדת בעיקר בגניבת גולשים מפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה והוותיקה מתחילה לגייס גולשים באזורים שבהם ככל הנראה לא תיראה בקרוב המתחרה הצעירה. אם גוגל לא תמהר, כשהיא תגיע בסופו של דבר לאזורים אלו היא עלולה לגלול ששוב היא צריכה לנסות ולגנוב גולשים ממתחרה חזקה ומבוססת.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x