לצפות בסרטונים עם פחות הפרעות: יוטיוב משיקים עיצוב חדש
העיצוב, שעדיין נמצא בשלב ניסיוני, כולל רקע שחור ונקי ופחות פרטים סביב הסרטונים, בניסיון להפוך את חווית הצפייה לנוחה יותר. עם זאת, פרסומת בולטת בחלק מהסרטונים פוגעת במאמצים הללו
יוטיוב הוא כבר מזמן אתר שיתוף הווידאו הפופולרי בעולם. אבל למרות זאת, הווידאו מעולם לא היה אצלו במרכז: כמו שכל מבקר באתר יודע, בתור ברירת המחדל הסרטון תמיד צמוד לשמאל. ואולם, עיצוב חדש של האתר שמושק בימים אלו מקרב, מילולית, את הווידיאו למרכז.
האתר משיק בימים אלו עיצוב חדש, המכונה Cosmic Panda (פנדה קוסמית), ונראה כי הוא שם דגש רב יותר על צפייה בסרטונים עם פחות הפרעות. העיצוב נמצא עדיין בשלב ניסיוני, אולם משתמשים שכבר רוצים לשחק איתו יכולים להפעיל אותו דרך העמוד הזה.
ההבדל לעומת המראה הנוכחי בולט מאוד: עד כה הוצמדו לחלון הווידיאו שלל הפרעות - למעלה הופיעו שם הסרטון ופרטי הגולש שעומד מאחוריו, משמאלו הוצגו סרטונים מומלצים, ולמטה הופיעו קישורים, מידע נוסף ותגובות.
בעיצוב החדש הממשק רגוע יותר: הסרטון צף במרכז חלון שחרחר, אין כותרת רעשנית למעלה, וכל פרטי הסרטון והמעלה מוצנעים בתחתי הסרטון. כפתורי השליטה בסרטון יוצרים תחושה חודרנית פחות. אבל לא הכול שקט כל הזמן: בחלק מהסרטונים, מימין לסרטון התווסף באנר גדול, צבעוני ומאוד לא גוגלי שמסיח את הדעת וגם דוחף את חלון הסרטון לצד שמאל.

להקל על הצפייה בקטעים ארוכים יותר
מימין למטה נוסף ממשק המאפשר לבחור בקלות את גודל הסרטון, או פשוט להתאים אותו אוטומטית לגודל חלון הדפדפן. תחליף נוח לכפתור בחירת הרזולוציה, שהשאיר גולשים רבים לתהות האם עדיף לבחור ברזולוציית 480p או 360p.
כל שאר המאפיינים המוכרים מהמראה הנוכחי של האתר עדיין שם, רק המיקום השתנה. כך, למשל, הסרטונים המומלצים מופיעים לצד התגובות. גם העיצוב שלהם שונה: במקום תמונה קטנה ולצדה טקסט, מופיעה תמונה גדולה עם טקסט מינימלי מתחתיה. בלחיצה אחת ניתן להעלים את התגובות ולהציג את הסרטונים המומלצים על כל רוחב המסך. בצפייה במסך מלא, ממשק השליטה המופיע עם הזזת העכבר שינה את צבעו לשחור-אפרפר, והוא בולט פחות בעת הצפייה.
העיצוב החדש משדר מסר ברור מאוד: אנחנו לא רוצים להפריע. נראה שיוטיוב עשו מאמצים רבים על מנת להפחית את כמות הגורמים שיכולים להסיח את הדעת ולפגוע בהנאה מהסרטונים. הדבר בולט לא רק ביצרת המרחב הפתוח סביב חלון הווידיאו, אלא גם בבחירה ברקע שחור דומיננטי. מרבית הסרטונים כהים יותר מהרקע הלבן של הממשק הישן, והבוהק פגע לא מעט בחווית הצפייה.

השינוי העיצובי משקף גם שינוי אפשרי בדגש פעילותו של אתר שיתוף הווידיאו. מקור הפופולריות של יוטיוב נובע בעיקר מסרטונים קצרים, לרוב מצחיקים, בני דקות ספורות ואפילו שניות. קשה לחשוב על יוטיוב בלי סרטונים הכוללים חתלתולים, אבל לאחרונה ביצע האתר מספר מהלכים שנועדו להגדיל את כמות התכנים המקצועיים והארוכים בו, כולל השקעה של 100 מיליון דולר בערוצי התוכן. כאשר מדובר על סרט באורך של שעה, למשל, ההבדל בין רקע לבן ועמוס לרקע שחור ונקי יכול להיות משמעותי.
עם זאת, מאמצים אלה נפגעים על ידי המסר השני שיוטיוב מעביר לגולשים: אנחנו רוצים להרוויח כסף. בסרטונים שבהם מופיע הבאנר הרועש הוא מהווה הסחת דעת לא קטנה, ופוגע רבות בשקט שיוצר הממשק החדש. גוגל רוצה להפוך את יוטיוב לרווחי, אבל לא בטוח שהבחירה בבאנר מסיח היא הפתרון הנכון.
מהלך כמו שילוב פרסומת קצרה בתחילת או סוף הסרטון (כפי שנהוג בהולו), לפחות כאשר מדובר בסרטונים ארוכים יחסית, היה יוצר תחושת הפרעה קטנה יותר - אנשים הרי כבר רגילים לפרסומות בטלוויזיה. זה גם היה משתלב טוב יותר עם חוויית הצפייה באתר. הבאנר הגדול פוגם מאוד בהנאה ובמאמצים ליצור ממשק חדש, שקט ומהנה לצפייה. חבל.


