$
כלכליסט-טק

מיקרוסופט מרחיבה את שיתוף הפעולה עם מנוע החיפוש הגדול בסין

לענקית התוכנה יש מה לחפש בשוק האינטרנט הגדול בעולם: במסגרת ההסכם עם באידו תספק בינג תוצאות חיפוש באנגלית, שככל הנראה יצונזרו

הראל עילם 16:52 04.07.11

 

מיקרוסופט וחברת באידו, מנוע החיפוש הגדול בסין, הודיעו היום (ב') על הרחבה משמעותית להסכם שיתוף הפעולה שלהם בתחום החיפוש. הדבר צפוי לסייע לענקית התוכנה להגדיל את נוכחותה בשוק האינטרנט הסיני, הנחשב לגדול בעולם עם מ-400 מיליון גולשים.

 

במסגרת המיזם החדש, מיקרוסופט - דרך מנוע החיפוש שלה, בינג - תספק את כל שירותי החיפוש באנגלית של באידו. כאשר משתמשים מסין יבצעו חיפושים על מונח כלשהו באנגלית, באידו תציג את תוצאות החיפוש של בינג תחת העיצוב שלה. ככל הנראה תוצאות החיפוש יהיו מצונזרות, בהתאם לדרישות של משרד התרבות הסיני.

 

צנזור התוצאות היה אחד הנושאים שעמדו במרכז העימות בין מתחרתה של מיקרוסופט, גוגל, לבין המשטר בבייג'ינג: בתחילת 2010, בתגובה לסדרת מתקפות האקרים סיניים על ג'ימייל, גוגל הפסיקה לצנזר את תוצאות החיפוש, ולבסוף אף יצאה מהמדינה.  גוגל חזרה לבסוף לפעול בסין, אבל מעולם לא הצליחה לשקם את נתח השוק שלה.

 

את החלל שהותירה גוגל מילאה באידו, השולטת כעת על יותר מ-85% משוק החיפוש במדינה הקומוניסטית, ועל 35% משוק החיפוש הסלולרי. מניות באידו זינקו ביותר מ-100% במהלך 2010, והחברה עומדת לעקוף בקרוב את נתח השוק של טנסנט, מה שיהפוך אותה לחברת האינטרנט הגדולה בסין.

 

רובין לי, מנכ"ל באידו. זינוק של יותר מ-100% במניות בשנת 2010
רובין לי, מנכ"ל באידו. זינוק של יותר מ-100% במניות בשנת 2010צילום: בלומברג

 

באידו: 10 מיליון חיפושים באנגלית מדי יום

 

מיקרוסופט ובאידו חתמו על הסכם שיתוף פעולה ראשוני ב-2006, שבמסגרתו מיקרוסופט השתמשה בבאידו עבור שירותי חיפוש בסינית. ב-2009 החברות הרחיבו את שיתוף הפעולה על מנת לכלול את מנוע החיפוש בינג, שמציג כיום את תוצאות החיפוש של באידו במהלך חיפושים בתוך סין וחיפושים בסינית מחוץ לסין.

 

מנהל המחלקה הבינלאומית בבאידו, קייזר קאו, אמר שההסכם החדש ייכנס לתוקפו בתוך שבועות ספורים והודה: "עד כה לא סיפקנו תוצאות חיפוש טובות באנגלית, ואנו מבינים שמשתמשים סיניים כן מחפשים באנגלית - ככל שאנשים נהיים יותר מתוחכמים ואורבניים, כך הם יחפשו יותר ויותר באנגלית". כיום רושמת החברה למעלה מ-10 מיליון חיפושים באנגלית מדי יום.

 

בשבועות האחרונים שדרגה באידו את שירות החיפוש הסלולרי שלה ושחררה פיצ'ר חדש לעיצוב אישי של עמוד הבית, בדומה לאפשרויות הקיימות כיום בגוגל ובבינג. החברה גם עובדת על מערכת הפעלה סלולרית המבוססת על אנדרואיד ועל מערכת הפעלה מבוססת ענן המזכירה את כרום. עם זאת, באידו לאחרונה דיווחה על הפסדים בפרויקטים הבינלאומיים שלה ביפן ובארצות הברית.

 

לפני כשנה מיקרוסופט חתמה על עסקה דומה בתחום החיפוש עם יאהו העולמית, ובמסגרתה בינג שולב לתוך יאהו כמנוע החיפוש שלו. ענקית התוכנה ניסתה לחתום על חוזים דומים עם AOL, מייספייס ויאהו יפן, אבל הפסידה את החוזים הללו לגוגל.

x