גרטנר: הכנסות תעשיית הפרסום בסלולר יכפילו את עצמן השנה
חברת המחקר מעריכה כי התעשייה צפויה לגדול פי 12 עד 2015. המגמות הבולטות: יותר פרסומות בתוך אפליקציות, פחות בהודעות SMS
תעשיית פרסום הסלולר הבינלאומית צפויה להכניס השנה 3.3 מיליארד דולר - גידול של 103% לעומת השנה שעברה - כך עולה מהתחזית החמש שנתית של חברת המחקר גרטנר על התעשייה. ההודעה מתפרסמת על רקע מכירת הענק של מדיה מיינד הישראלית, העוסקת בין היתר בפרסום בסלולר.
לדברי אנדרו פרנק, סמנכ"ל המחקר בגרטנר, "השנה כמה מהלבנים החשובות ביותר ייפלו למקום הנכון, ואנחנו נראה שהשוק יכפיל את עצמו מדי שנה במהלך השנים הקרובות".
ב-2015, לפי גרטנר, התעשייה צפויה להכניס 20.6 מיליארד דולר ברחבי העולם - לעומת 1.6 מיליארד דולר ב-2010. לשם השוואה, תעשיית הפרסום המקוון כולה הכניסה השנה 80 מיליארד דולר. תעשיית הפרסום הבינלאומית תכניס חצי טריליון דולר ב-2015, ותעשיית הפרסום הסלולרי תייצג 4% ממנה - לעומת 0.5% כיום.
באותה שנה, לפי ההערכה, כרבע מכל הכנסות התעשייה יגיעו מפרסומות בתוך אפליקציות. החברה חוזה, עם זאת, ש-HTML5 יביא לבסוף למהפך שבו אפליקציות הרשת יחליפו את אפליקציות הסלולר. פרסום בעזרת הודעות SMS/MMS יקטן בצורה משמעותית ויהווה רק 1% מהשוק - לעומת 3% כיום. פרסום מבוסס חיפוש ימשיך להיות הערוץ המכניס ביותר בסלולר.
פרנק הוסיף ואמר: "משווקים המעוניינים לשלב פרסום סלולרי בקמפיינים שלהם צריכים לעשות זאת עכשיו, על מנת לנצל את הגידול המהיר בסמארטפונים וטאבלטים".


