יש כסף בחולצות: חברת Cafepress עומדת לעבור הנפקה פומבית
בועה או לא בועה? חברת טכנולוגיה נוספת עומדת בפני הנפקה - הפעם זאת Cafepress, המפעילה את רוב חנויות המוצרים של הבלוגים והאתרים המובילים באינטרנט
הקמעונאית המקוונת Cafepress, המתמחה במכירת חולצות ומוצרי אופנה ממותגים ואישיים, מעוניינת לגייס 80 מיליון דולר בהנפקה פומבית. כך עולה מהדו"ח שהגישה החברה לרשות ניירות הערך האמריקאית. ההנפקה תנוהל על ידי ג'י.פי.מורגן.
הדו"ח אינו כולל הערכה לשווי השוק המוגלם של החברה. ברבעון האחרון, Cafepress הכניסה 32 מיליון דולר, מה שיכול לתת לה שווי שוק של מיליארד דולר לפי מכפילי ההכנסות המקובלים בתחום מניות הטכנולוגיה.
Cafepress פיתחה תוכנה המאפשרת לגולשים לעצב דרך האינטרנט חולצות, כוסות, סטיקרים, תכשיטים, נרתיקי אייפון, מחזיקי מפתחות, מדבקות, מגנטים, מוצרי נייר ועוד. הגולשים יכולים להזמין כמות מהמוצר באופן אישי או לנסות למכור את העיצוב שלהם, כאשר החברה גובה עמלת מכירה.
כמה מהבלוגים והאתרים המובילים באינטרנט מחזיקים בחנות Cafepress כמקור ההכנסות הצדדי או העיקרי שלהם. מנהלי אתרים גם יכולים ליצור חנות Cafepress אישית וממותגת. לפי החברה, היתרון הטכנולוגי שלה היא האפשרות ליצור כמות קטנות של מוצרים אישיים בעלויות נמוכות.
לחברה יש כיום כ-12 מיליון משתמשים רשומים ולמעלה מ-325 מיליון מוצרים בכל החנויות שלה. בנוסף לחנות הראשית, יש לה גם 2 מיליון חנויות אישיות. היא מכרה כ-6 מיליון מוצרים במהלך 2010.
מספר רב של חברות טכנולוגיות אמריקאיות מבצעות כעת את המעבר לחברה פומבית. מעבר לרשת החברתית לינקדאין ו-Demand Media שכבר עברו הנפקה, גם שירות המוזיקה פנדורה, מנוע חיפוש הטיסות קיאק, חברת ההנחות הקבוצתיות גרופון וענקית המשחקים החברתיים זינגה עומדות השנה בפני הנפקה. לפי הדיווחים, גם Yelp, אתרי הוידאו Hulu ו-Brightcove ופייסבוק יונפקו בקרוב.
CafePress הוקמה ב-1999 ומשרדיה יושבים בקליפורניה. החברה נחשבת לרווחית, אבל דיווחה על הפסדים ב-2009. קרן הון ההסיכון סקויה היא בין המשקיעות העיקריות.


