פייסבוק תיחקר על ידי האיחוד האירופי בנוגע לטכנולוגיית זיהוי הפנים שלה
תכונת ה-Face Tagging של Face.com הופעלה בפייסבוק אולם לא ניתן היה לבטלה. החברה: "היינו צריכים להיות יותר ברורים בנוגע לטכנולוגיה"
חברת פייסבוק תיחקר על ידי הרגולטורים באיחוד האירופי העוסקים בהגנה על פרטיות, בנוגע לעובדה שהפעילה טכנולוגיית זיוהי פנים באתר מבלי שלמשתמשים הייתה ידיעה ברורה על כך ומבלי שניתן היה לבטלן. כיום ניתן לבטל את האופציה של תיוג אוטומטי על ידי חברים בתמונותיהם (על ידי כניסה להגדרות פרטיות->התאמה אישית->דברים שאחרים משתפים ושם בחירה ב"הציעו תמונות שלי לחברים").
"תיוג אוטומטי של אנשים בתמונות צריך להתבצע רק בהסכמה מראש", אמר לסוכנות הידיעות בלומברג מומחה אבטחה בשם ג'רארד לומל. "דבר אחר יכול להיות מסוכן מאוד למשתמשים והאיחוד יבהיר שזה לא קביל".
בפוסט בבלוג של החברה אמרה פייסבוק כי טכנולוגיית זיהוי הפנים הופעלה כברירת מחדל. בצורה זו משתמשים שחבריהם צילמו תמונות שלהם יכלו לראות באופן מיידי שמדובר בהם ולתייג אותם ללא רשות. הפיצ'ר פעל גם עבור משתמשים ישראלים.
"כשהכרזנו על הפיצ'ר בספטמבר האחרון, הסברנו שנבחן אותו, ונקשיב לפידבק לפני שנפעיל אותה באופן נרחב יותר", אמרו בדוברות פייסבוק ל-The Register. לאחר מכן הודו: "היינו צריכים להיות ברורים יותר בנוגע לתהליך הפריסה ברגע שזה התחיל עבור המשתמשים".
הטכנולוגיה של Face.com הישראלית
למעשה, פייסבוק השיקה את שירות התיוג האוטומטי כבר בחודש דצמבר האחרון. בפוסט שפרסמה אז נכתב כי השירות נכנס לתוקפו בארה"ב, אלא שרק אתמול עדכנה שהיא משיקה את השירות גם מחוץ לגבולות המדינה - זאת כאשר עשתה זאת הרבה לפני כן. העדכון בדיעבד זה הוא שהביא ככל הנראה את הרשויות באירופה לחשוב כאילו השירות כולו, או השירות באירופה, הושק רק לאחרונה.
התיוג האוטומטי, לטענת פייסבוק, מתייג חברים בלבד (ולא לדוגמא, חברים של חברים), וכן אך ורק חברים שתויגו קודם לכן באמצעות הפייסבוק. השירות ניתן לביטול על ידי כניסה מיוחדת לתפריט ההגדרות ושינוי ברירת המחדל - דבר חדש יחסית שלא היה אפשרי עד כה. פיקאסה, שירות העלאת התמונות של גוגל , מפעילה שירות דומה כבר שנה.
ככל הנראה, הטכנולוגיה להפעלת שירות התיוג האוטומטי מגיעה מן הסטארט-אפ הישראלי פייס.קום ,אשר סירבו להתייחס לגופו של עניין, תוך שהם משחררים הודעה כללית לעיתונות העולמית: "מטרתנו היא לספק טכנולוגיה לזיהוי פנים לחברות אחרות. עד כה הצטרפו לשירות שלנו 20 אלף מפתחים חיצוניים, ואנחנו מרוצים כאשר כל חברה, קטנה או גדולה, עושה שימוש בטכנולוגיה. לכן, כל עוד השירותים שלהם מספקים ערך ללקוחות, תוך הגנה על פרטיותם, נמשיך לתמוך בהן".


