מהפך בעולם הפרסום המקוון: גוגל עקפה את יאהו בתחום הבאנרים
חברת המחקר IDC קובעת כי לצד הצלחתה בשוק הפרסומות מבוססות החיפוש, גוגל הפכה גם לחברת מודעות התצוגה הגדולה בעולם
גוגל הפכה לחברה הגדולה ביותר בשוק הבאנרים (מודעות תצוגה), בארצות הברית ובעולם - כך עולה מהדו"ח הרבעוני של חברת המחקר IDC.
ברבעון הראשון של 2011 גוגל החזיקה ב-14.7% מהשוק, לעומת 12.3% בלבד ליאהו שעד כה הובילה בתחום. פייסבוק מחזיקה ב-8.8%, ואילו מיקרוסופט עם מנוע החיפוש בינג עומדת על 6.5%.
בשנים האחרונות יאהו נחשבה לאתר המוביל בעולם בתחום הפרסום בבאנרים - אף על פי שגם גוגל וגם פייסבוק עקפו אותה כבר לפני כשנתיים בכמות החשיפות. אחת הסיבות לכך היא שיאהו נהנית משיעורי המרה (CPM) גבוהים במיוחד: CPM מודד את העלות של שטח פרסום באתר אינטרנט - כלומר, כמה משלם המפרסם על כל אלף צפיות בבאנר שלו.
ה-CPM של יאהו עומד על מעל 7 דולר בארה"ב, לעומת 1.1 בפייסבוק. למרות כמות המבקרים העצומה ברשת החברתית, היא עדיין אינה מציגה שטחי פרסום יוקרתיים המופיעים בראש העמוד כמו יאהו.
למרות ההערכות הפסימיות: שוק הבאנרים רק גדל
גוגל, כידוע, אינה מתמקדת בפרסום באנרים, אלא בפרסום מבוסס חיפוש, שם היא נחשבת לחברה הגדולה בעולם בפער גדול. היא שולטת ב-60% מהשוק, לעומת 8% בלבד למיקרוסופט ו-7% ליאהו.
עם זאת, במאי 2010 החברה החליטה גם לחזק את נוכחותה בתחום פרסום התצוגה, והשיקה את Google Display Network. רשת הפרסום מאגדת בתוכה את אדוורדס, את פלטפורמת הפרסום הסלולרי אדמוב ומערכת פרסומות באנרים חדשה ששולבה גם לתוך אתרים כגון ג'ימייל, גוגל רידר וגוגל קלנדר. בתגובה, נתח השוק של גוגל בתחום הדיספליי זינק השנה ב-20%. נתח השוק של יאהו ירד, לעומת זאת, ב-10%.
אנליסטים טענו בעבר ששוק הבאנרים "מת", ויוחלף בעתיד על ידי פרסומות מבוססות וידיאו, חיפוש ורשתות חברתיות. למרות התחזיות הפסימיות, השוק גדל במהלך השנה האחרונה ב-23%. הוא מייצג כיום 37% מכלל הכנסות תעשיית הפרסום המקוונת האמריקאית, העומדות על 7.3 מיליארד דולר לרבעון הראשון של 2011. ארצות הברית שולטת כיום על כ-40% מכלל שוק הפרסום העולמי.


