גוגל משיקה את קורלייט, דרך חדשה להציג מידע על חיפושים
השירות משלים את גוגל טרנדס, מקל על המעקב אחר היקף החיפוש אחר מילים מסוימות, ומאפשר להשוות אותו למידע אחר - כמו נתוני מכירות
גוגל השיקה כלי מחקר חדש בשם Google Correlate, המיועד להשלים את גוגל טרנדס. הכלי מיועד לסטודנטים, חוקרים ומפרסמים המעוניינים לאסוף, ללמוד, להציג ולנתח את המידע שגוגל מסדרת. בעוד שגוגל טרנדס מאפשר למשתמשים לראות את היקף החיפוש אחרי מונח מסוים, קורולייט מאפשר לכם לכם להשוות בין נתונים על חיפושים רלוונטיים הקשורים לאותו מונח.
בנוסף יציג השירות נתונים על מילות חיפוש קשורות: אם גוגל טרנדס תראה עלייה בהיקף החיפוש על "היפותרמיה" בתקופת החורף, אז גוגל קורולייט תציג גם מונחי חיפוש כמו "קור" או "נקודת קפיאה". חיפוש אחר המילה "אבולוציה" יאפשר להשוות את היקף החיפוש אחר המונח ביחס למונחים אחרים, כמו "דרווין" או "בריאתנות".

ניתן לראות את העלייה והירידה בהיקף החיפושים לאורך זמן בין שני המונחים, ואף לבחון את היקף החיפוש על כל מילה במדינות השונות בארצות הברית. כך למשל, ניתן לראות שישנם יותר אנשים מחפשים "אבולוציה" בניו יורק מאשר טנסי.
אפשרות מעניינת אחרת היא להשוות בין נתוני חיפוש קיימים ובין מסד נתונים שקיים בידי גוגל או בידי המשתמש. כך למשל, משרד פרסום העובד בשביל "אסם" יוכל להשוות בין נתוני המכירות של "במבה" להיקף החיפושים אחר "במבה" או בוטנים. גוגל מצאה, למשל, שיש מתאם בין נתוני משרד הבריאות האמריקאי על כמות החולים בשפעת ובין היקף החיפושים על המחלה.
לחובבי המידע ואינפוגרפיקה אדוקים מציעה גוגל אפשרות לצייר גרף כלשהו, ולחפש מונחים שהיקף החיפוש עליהם נע בגרף דומה. לא שימושי במיוחד - אבל בהחלט מרשים.


