$
אייפוניסט

אפל, טויוטה, והגן הסגור של המפרסמים

בלחץ אפל, יצרנית הרכב גנזה קמפיין במתחרה הפיראטית של האפסטור, סידיה. כך הגיע לסיומו מהלך שיווקי מבריק כמעט לפני שהתחיל

שי ענבל 10:5610.04.11
סידיה, האפסטור האלטרנטיבי לאייפון, שזמין למכשירים פרוצים (Jailbroken) בלבד, תמיד היווה מפלט למפתחי אפליקציות שלא עברו את האישור של אפל. מ-Tawkon הישראלית, שמחשבת ומציגה את הקרינה של המכשיר בעת שיחה, ועד ל-Grooveshark - שירות המוזיקה המעונן שלא קיבל את האישור של סטיב ג'ובס.

 

לצד תכונות חדשות למכשירים, כמו "העתק-הדבק" וריבוי משימות לפני שנכנסו רשמית למערכת ההפעלה של האייפון, ושלל אפליקציות פיראטיות שניתנות להורדה בחינם - בסידיה היה ויישאר תמיד האספקט הרומנטי. חנות יישומים ל-iOS שמאפשרת לבעל המכשיר לעשות בו ככל שיחפץ, חנות שבה אפל חדלה מלהיות שומרת הסף, מקום שבו אין לה כל שליטה. אבל לבד מגן העדן להאקרים וגיקים, השבוע התברר שסידיה יכולה להיות גם מקור של צרות עבור מפרסמים.

 

בקמפיין שעלה לאחרונה פורסמה בסידיה ערכת נושא של טויוטה, סוג יישום שנפוץ מאוד בחנות החופשית אבל אינו קיים באופן רשמי במערכת ההפעלה. המכונית החדשה של החברה, Scion מודל 2011, כיכבה בערכת נושא מיוחדת שאפשרה לשנות את מסך הנעילה של המכשיר והאייקונים שלו, עניין שאינו חדש ונפוץ במערכות הפעלה שולחניות במשך שנים.

ערכת הנושא. אפל לחצה - והיא הוסרה תוך יום ערכת הנושא. אפל לחצה - והיא הוסרה תוך יום צילום מסך

 

ה-Jailbreakers, שהם כ15-10-מיליון משתמשים בעלי אייפון, חגגו ושמחו שמישהו סוף סוף שם לב אליהם, ובצדק. האתר שמאפשר להוריד את ערכת הנושא, שהופצה באישור טויוטה עצמה, נהנה מטראפיק נאה וכולם היו מרוצים. חוץ מאפל.

 

"לשמור על היחסים הטובים"

 

יצרנית האייפון הפעילה את אנשיה במלוא המרץ, סביר להניח, ובתוך יום ערכת הנושא הורדה מהחנות על ידי מי שהעלה אותה. איך? ובכן, מתברר שטויוטה עצמה הורתה למפתח לעשות זאת, ואף ביטלה את קמפיין הפרסום. הנימוק שלה היה "רצון לשמור על יחסים טובים עם חברת אפל".

 

כך הגיע לסיומו מהלך שיווקי מבריק כמעט לפני שהתחיל. ערכת הנושא, שהיתה זמינה באתר יותר מחודשיים עד שהענקית מקופרטינו שמה לב אליה, לא התיישבה טוב עם iAds, שירות הפרסום של אפל שבינתיים לא נוחל הצלחה. ואם זה לא מספיק, היא העניקה לסידיה באופן נדיר פרסום חיובי. האפשרות לפנות למיליוני משתמשי אייפונים פרוצים באופן ייחודי, אפקטיבי וממוקד כנראה יישאר נחלתן של החברות שאין להן מה להפסיד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x