דיווח: פייסבוק במגעים לכניסה לשוק הסיני
כיום משתמשי פייסבוק בסין יכולים להיכנס לרשת החברתית רק באמצעות חברה פרטית העוזרת לעקוף את החסימות הקיימות במדינה מאז 2009
09:03
09.04.11
פייסבוק מנהלת מגעים עם שותפים פוטנציאליים שיסייעו לה להיכנס לשוק הסיני- כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. על פי הדיווח, מדובר במגעים ראשוניים שעדיין לא הובילו להסכם. מאז 2009 הרשויות בסין חסמו את הכניסה לפייסבוק בפני הגולשים.
כניסה לסין תספק לפייסבוק דריסת רגל בשוק האינטרנט הגדול בעולם, המונה 457 מיליון משתמשים. כיום כניסה לרשת החברתית בסין מתאפשרת דרך חברה פרטית העוזרת לעקוף את החסימות הקיימות במדינה. "בשלב זה אנחנו לומדים ומכירים את סין כחלק ממהלך אפשרי שיכול להיטיב עם המשתמשים, המפתחים ומפרסמים שלנו", מסרו אנשי פייסבוק בהודעה רשמית.
פייסבוק מונה כיום מעל 500 מיליון משתמשים, וממשיכה להתרחב בקצב מהיר. מנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג, ביקר בסין בדצמבר האחרון ונפגש עם ראשי חברות אינטרנט מקומיות, בהן נציגי באידו וסינה. הוא גם נפגש עם ואן דזינצקאו, ודן עימו על אפשרות לשיתוף פעולה. עם זאת, למרות שורה של פגישות עסקיות, צוקרברג טען כי ביקר בסין לרגל חופשה פרטית.
בפברואר השנה הודיעה פייסבוק כי תפתח משרדים בהונג קונג. ובעוד הסיבה הרשמית היא התקרבות לטייוואן והונג קונג, אנליסטים מעריכים כי מדובר בניסיון להתקרב אל סין, שם שוק הפרסום המקוון צפוי לזנק ב-200% עד 2014 ולהגיע ל-13 מיליארד דולר.
בינתיים ממשלת סין, האוסרת על גלישה באתרי פורנו, הימורים ופרסומים המבקרים את מפלגת השלטון, חוסמת אתרים כמו פייסבוק, טוויטר, גוגל ויוטיוב שלא מצייתים לחוקי הצנזורה העצמית הנהוגה במדינה.


